Het Cuba forum op wereldwijzer is niet zo heel groot, maar inmiddels staan er toch aardig wat berichten en hebben we ook een behoorlijk aantal sticky’s. Het lijkt me dus nuttig om het Cuba Forum een beetje beter te gaan indelen, zodat het overzichtelijk blijft. Hiervoor vraag ik graag jullie hulp.
Ik zet hier nu even een eerste ruwe schets neer van wat ik denk dat goed zou zijn en hoor dan graag wat jullie ervan vinden en hoe jullie het graag zien, zéker als je het niet eens bent met de indeling die ik hier neer zet.
Dit had ik in gedachten, 4 subfora: Cuba R****eisforum - Algemeen
**Cuba R**eisforum - Het laatste Cuba nieuws Cuba Reisforum - Taal- en dansreizen
**Cuba Reisforum - Vakantiesverhalen en -foto’s
**
Ik hoor graag jouw mening! Laat bij de peiling ook even weten of je vindt dat het Cuba Forum heringedeeld moet worden of niet. Bij voorbaat dank voor je moeite!
Ik wilde het eigenlijk net voorstellen op het moment dat er weer een sticky onderwerp bij kwam. Er staan te veel stickies bovenaan het forum, dat maakt het vooral ook onoverzichtelijk.
Je zou bij jouw 4 subfora misschien eentje bij kunnen zetten die bijvoorbeeld heet: Cuba reistips , waaronder je dus sowieso al 4 stickies onder kunt zetten (alg. waarschuwing Trinidad, reistips, informatie over Cuba en dollars en euros).
De andere stickies kunnen eventeel sticky onderwerpen worden bovenaan in de door jou voorgestelde subfora.
Ik denk wel dat je het forum zoals het nu is, dus alle nieuwe onderwerpen gewoon moet laten staan in dit forum en niet moet verplaatsen naar een subforum. Ik bedoel hiermee dat je dus alle onderwerpen zoals ze nu in de hoofdpaginastaan niet weer gaat onderbrengen in een apart forum. Oftewel dat de hoofdpagina nog steeds alle onderwerpen bevat die er nu ook in staan maar dat nieuwe onderwerpen waarvan een subforum bestaat hiernaartoe verplaatst wordt zoals bijvoorbeeld reisverhalen, Cubanieuws en Cuba reistips.
Ik hoop dat het duidelijk overkomt, zoniet weet je me te vinden
Groetjes!
Bedankt voor je reactie! Ja, bij mij kwam het ook door de laatste sticky die ik toevoegde. Vond het teveel worden, maar vind nog steeds, dat die onderwerpen wel een plaatsje bovenaan verdienen.
Cuba Reistips is natuurlijk een hele goede, die zet ik erbij! Ik denk dat ik inderdaad (in ieder geval in het begin) de topics die al in het hoofdforum staan, daar laat staan en dan zien we van daaruit eerst wel even hoe het gaat.
Cuba Reisforum - Cuba Reis Tips Alles wat je moet weten voor je naar Cuba op reis gaat.
Cuba Reisforum - Het laatste Cuba Nieuws Het laatste nieuws op het gebied van reizen, vakantie en de reisbranche in Cuba.
Cuba Reisforum - Taal- en dansreizen Vragen en informatie over taalcursussen en danslessen in Cuba.
Cuba Reisforum - Vakantiesverhalen en -foto’s Plaats hier je vakantieverhalen en foto’s van je reis naar Cuba..
Cuba Reisforum - Algemeen Al het overige m.b.t. Cuba.
Ik zit te denken om dat laatste “Algemeen” te wijzigen in “Overige”. Dit daar we het hoofdforum ook nog blijven gebruiken, wat dus als “Algemeen” kan dienen, lijkt mij. Wat jullie? Ik hoor graag jullie mening! Bij voorbaat dank!
Even om jullie op de hoogte te houden, ik krijg net het volgende bericht als antwoord:
“Zodra de subforums zijn aangemaakt dienen wel alle berichten versleept te worden naar deze subforums, aangezien het Cuba forum zelf gesloten zal worden voor nieuwe berichten. Kijk maar eens op het Mexico forum daar kun je zelf ook niets meer plaatsen, daarvoor zijn de subforums. Anders wordt het allemaal erg onoverzichtelijk.”
Heb hierop het volgende geantwoord:
“Waarom moet dat? Nu met alleen “het laaste cuba nieuws” apart, hebben we ook het gewone Cuba Forum open. Waarom kan dat niet als we meer subfora krijgen?”
**P.S. Het Mexico forum is als voorbeeld gegeven, maar daar zijn ook meerdere categorieën. Dat hebben wij niet. Het Cuba Forum zou er eerder als het Nepal Forum uit komen te zien.
Mijn vraag nu aan jullie: kunnen jullie je daarin vinden?
**
Morgen in de loop van de ochtend hak ik de knoop door wat betreft de nieuwe indeling. Persoonlijk denk ik dat het toch goed zou zijn om het voorbeeld van het Nepal Forum te volgen, dat is behoorlijk overzichtelijk zo. Wij zouden dan dus in totaal 5 subfora krijgen.
Als ik verder niets meer hoor, zal het forum er dus zo uit komen te zien:
Cuba Reisforum - Cuba Reis Tips Alles wat je moet weten voor je naar Cuba op reis gaat.
Cuba Reisforum - Het laatste Cuba Nieuws Het laatste nieuws op het gebied van reizen, vakantie en de reisbranche in Cuba.
Cuba Reisforum - Taal- en dansreizen Vragen en informatie over taalcursussen en danslessen in Cuba.
Cuba Reisforum - Vakantiesverhalen en -foto’s Plaats hier je vakantieverhalen en foto’s van je reis naar Cuba..
Cuba Reisforum - Algemeen Al het overige m.b.t. Cuba.
Het is forumtechnisch mogelijk om te doen wat wij nou net willen, kijk maar eens bij het Belgie forum of het Ecotoerisme forum.
Het laatste Cuba nieuws staat al goed in het Cuba forum, zet hier onze 3 andere subforums bij en je bent klaar. Het algemene Cuba forum blijft dan zoals het is!
Ik ga het gelijk doorgeven dat dit ook is wat wij willen, met deze indeling:
Cuba Reisforum - Overige Al het overige m.b.t. Cuba.
De redactie wil het hoofdforum toch echt sluiten. Helaas dus, dat kunnen we dan dus niet meer gebruiken. Dit was de reactie:
"Zoals je wellicht al is opgevallen heeft Belgie enkel en alleen subforums boven het forum staan over ervaringen. Dit zijn subforums waar bezoekers (bijna niets) in posten. En staan er ook geen subforums over overige zaken uit Belgie.
Als we bij Cuba nu alle subforums zouden toevoegen en het ‘gewone’ forum open houden is het erg onduidelijk. Ten eerste omdat het subforum ‘overige’ de lading dekt van het ‘gewone’ forum op dat moment en het dan dubbelop is. En daarnaast omdat (vooral nieuwe, maar ook andere leden) vaak niet meer door hebben dat er onderaan nog een gewoon forum open is. De vaste Cuba bezoekers snappen dit wel, maar uit onze ervaring is gebleken dat de overige bezoekers dit niet begrijpen.
Vandaar de regel dat als er subforums bijkomen op een forum waar leden (veel) zullen posten we het gewone forum sluiten. Dit is bij ieder forum dan ook zo gedaan.
Ik wil dus alle subforums graag voor je toevoegen, maar zal het ‘gewone’ forum dan wel sluiten. Ook om de landenforums grotendeels gelijk te houden.
Ik hoor graag van je!"
Het is niet anders blijkbaar! Er wordt me weinig keus gelaten… Ik blijf er in ieder geval wel bij, dat subfora inmiddels noodzakelijk zijn.
Ik heb aangegeven dat het prettig zou zijn als het hoofdforum in ieder geval tot het weekend open zou kunnen blijven, nu maar hopen dat hier positief op gereageerd wordt…
Ik merk overigens nu al wel, dat ik aan wat wijzigingen zit te denken, zéker als het hoofdforum definitief sluit. Dit is voorlopig nog klad, maar laat me weten wat jouw mening hierover is!
Cuba Reisforum - Cuba Algemeen Voor al je vragen m.b.t. je reis of vakantie naar Cuba
Cuba Reisforum - Cuba Reis Tips Nuttige tips om te lezen* voor je naar Cuba gaat*
Cuba Reisforum - Het laatste Cuba Nieuws
*De *laatste ontwikkelingen in Cuba.
Cuba Reisforum - Cuba Accommodatie
*Waar te *overnachten in Cuba
Cuba Reisforum - Overige Al het overige m.b.t. Cuba.
Ik merk namelijk nu dat er anders te veel (dat toch belangrijk is) onder “overige” komt. Dat zou beter bij “algemeen” passen. En dan ook een apart forum voor hotels en, vooral natuurlijk, casa particulares op Cuba.
@Cubaplaza: op zich vind ik het helemaal geen probleem dat je “nee” stemt, maar geef dan op z’n minst wel je mening. Alleen “nee” stemmen en dan verder niets, daar hebben we niet zoveel aan…
@all: wat vinden jullie tot op heden van de indeling? Het is een begin, dus ja, daar moeten we nog aan wennen en wellicht staat alles nog niet zoals het uiteindelijk moet. Vandaar dat ik het prettig vind als jullie met me mee zouden denken.
N.B. Zoals jullie zien is het hoofdforum weer geopend, dit als overgangsperiode. Aanstaande maandag gaat het definitief dicht. Zo heb ik t/m zondag de tijd om alle topics te verplaatsen. Wederom, het zou fijn zijn als je een beetje mee wilt kijken. Wellicht plaats ik topics ergens, maar zijn jullie van mening dat die beter op andere plaatsen kunnen. Dat hoor ik dan graag, kan je vermelden in dit topic.
Nou kort dan:
Ik vind het zoals het nu is ook wel overzichtelijk. de nieuwste berichten telkens bovenaan.
Hoewel, eerlijk is eerlijk, voor je voorstel ook wel wat te zeggen valt.
Overigens fijn om te weten dat het stemmen anoniem is…
Bedankt voor je reactie, maarreuh… Ik heb nooit gezegd dat het een anonieme peiling is. Voor je de peiling plaatst kun je kiezen of je het wel of niet anoniem zal zijn. Als het goed is kan iedereen ook zien welk van de twee het is.
In dit geval heb ik bewust gekozen voor een publieke peiling omdat ik jullie mening heb gevraagd en ik vind dat iedereen dan ook mag weten wat die mening is. Daarbij ook omdat, mocht iemand stemmen maar verder niet zou zeggen waarom hij of zij het niet wilt (zoals in jouw geval), ik er dan toch naar kan vragen.
Vraagje aan jou: zou je niet gestemd hebben als je had geweten dat het niet anoniem was? Ik zal het er de volgende keer in het bericht bij zetten of het anoniem of publiek is.
Ik denk dat het in jouw handen wel vertrouwd is om de veranderingen door te voeren. Je kunt aan de hand van de titel van het onderwerp wel nagaan onder welke categorie deze valt.
En we zullen toch beetje bij beetje moeten gaan wennen aan de nieuwe indeling en dat we in een subforum moeten gaan schrijven. Dit komt vanzelf.
En wat betreft de oudere berichten, laten we zeggen, ouder dan 6 maanden die leest toch niemand meer. Dus verplaats deze zonder er ruchtbaarheid aan te geven, geruisloos door naar het algemene forum (dus zonder uit te zoeken of het allemaal wel goed staat).
Zooo, bijna alles verplaatst! Was niet zoveel werk hoor.
Ik heb ook even doorgegeven wat ik graag als nieuwe indeling zou zien:
Cuba Reisforum - Cuba Algemeen Voor al je vragen m.b.t. je reis of vakantie naar Cuba
Cuba Reisforum - Cuba Reis Tips Nuttige tips om te lezen* voor je naar Cuba gaat*
Cuba Reisforum - Het laatste Cuba Nieuws
*De *laatste ontwikkelingen in Cuba.
Cuba Reisforum - Cuba Accommodatie
*Waar te *overnachten in Cuba
Cuba Reisforum - Verhalen, ervaringen en -foto’s Plaats hier je verhalen, ervaringen en foto’s van je reis naar Cuba..
Cuba Reisforum - Overige
*Al het overige m.b.t. Cuba.
*De paar berichten die ik niet verplaatst heb, zijn berichten die ik liever gelijk in één van de nieuwe subfora wil plaatsen, vandaar.
Mocht je ergens een berichtje tegen komen, waarvan je denkt dat het beter is het in een ander subforum te plaatsen, dan hoor ik het graag!
Hoi Carolina
Gewoon wat opbouwende kritiek…
Hoe minder sub’s hoe beter voor mij als Cuba-leek. Waarom “Cuba algemeen”, “Cuba reistips” en “Cuba overig”? Kan dat niet gewoon in 1? Evt. zelfs “Cuba nieuws” er bij, hoe minder sub’s je hebt hoe drukker het waarschijnlijk wordt. Als ik naar mijzelf kijk tenminste, als luie forummer. Geen zin in te veel keuzemogelijkheden, snel weer door naar een ander land…