Cuba Plaza

forum voor nederlandse en vlaamse cubaliefhebbers
Alles wat je kwijt wilt over reizen naar Cuba.
Backpackers, Resortgangers, familie bezoek, kan je in dit forum kwijt.
Aanbiedingen van airliners gezien? Martinair, Jetair, Arkefly, Air France? Vertel hier waar je een spot goedkoop of last minute ticket naar Havana, Varadero of Holguin hebt gevonden!
Interessante bezienswaardigheden, toeristische tips, al je informatie over Cuba is welkom.
Deel je favoriete casa particular in Cuba met toekomstige reizigers of andere Cubaplaza leden.
Goedkoop hotel of reuze sjiek all inclusive resort gevonden? Anderen lezen graag je mening en tips.
Hoe en waar huur jij je auto op Cuba? Vooraf reserveren of op lokatie regelen?
Wat is een goede plattegrond en hoe kom ik van Santiago de Cuba naar Maria La Gorda?
Ervaringen en tips over de Viazul bus, met de trein of pakken we een binnenlandse vlucht van Baracoa naar Havana. Alles over het openbaar vervoer op Cuba.
Op Cuba Plaza vind je een uitgebreide collectie Cuba Reisverslagen.

www.cubaplaza.nl

Hoi Cubaplaza (maker van dat forum???),

Welkom op het Cuba forum van Wereldwijzer.nl!

Dank je voor de tip. De site ziet er leuk en overzichtelijk uit, maar ik mis één ding: Namelijk een link naar DIT forum. Als je hier wilt informeren over dat forum, lijkt het me ook netjes om daar te informeren over dit forum, nietwaar? Wellicht kun je een verwijzing naar www.wereldwijzer.nl/cuba plaatsen bij “Links”?

Alvast bedankt.

Liefs,
Carolina

Doen we Caroline. We zullen een link plaatsen bij ‘linkpartners’.

5 minuten later:…is inmiddels gebeurd…

Thnx! Geweldig!

Alleen uit nieuwsgierigheid…
Ben jij zelf toevallig die André? :wink:

Kun je misschien ook een beetje over jezelf vertellen? Ik neem aan dat je (meerdere keren) naar Cuba geweest bent (zeker als je de oprichter van die site bent). Wat zijn je ervaringen? Favorieten plekken? Dat is altijd leuk om te weten van Cuba liefhebbers!

Liefs,
Carolina

Is www.cubaplaza.nl geen kopie van www.cubaforum.nl ? De hele opbouw van het forum ziet er hetzelfde uit, eveneens met dezelfde gebruikers en leden.

Hoi Igor,
www.CubaPlaza.nl is beter gezegd een “aftapping” van Cubaforum. Veel mensen die voorheen op Cubaforum posten hebben een eigen forum opgericht.
Dus geen kopie maar een ander relatief nieuw klupje.

Je hebt je huiswerk goed gemaakt Caroline.
Cubaplaza op dit forum is inderdaad ‘André’ van Cuba Plaza.:smile:

Cuba Plaza is, zoals Cuba Junky al schrijft een afsplitsing van Cubaforum. Met een standaard phpBB-forum pakket lijken de fora natuurlijk al snel op elkaar. Er wordt achter de schermen gewerkt aan verdere ‘professionalisering’ van Cuba Plaza.

Wat mijn band is met Cuba: Ben getrouwd geweest met een cubaanse, heb zo’n 19 reizen naar Cuba gemaakt. Heb nog bijna wekelijks contact met (ex)familie, vrienden en kennissen aan het cubaanse thuisfront.
Ben zogezegd aangestoken met het ‘cuba-virus’

Dankje Andre en CJ voor de uitleg…

Leuk dat een geselecteerd groepje verder gaat onder hun eigen forum, maar dan vraag ik me af waarom dat zo is gelopen. Hier op het WW-forum proberen we alles leuk en gezellig voor iedereen te houden, maar ik heb op andere forums wel s gezien dat mensen echt tegen elkaar beginnen uit te vallen, te vernederen of in een kwaad daglicht stellen. Zover ik weet was dat bij het cubaforum (nog) niet het geval, maar waarom dan een eigen forum?

Wat dat betreft zit je op een lijn met de mensen hier … CJ als ervaren Cubakenner en ook Carolina en ik zijn al besmet met hetzelfde virus :smile:

maar ik heb op andere forums wel s gezien dat mensen echt tegen elkaar beginnen uit te vallen, te vernederen of in een kwaad daglicht stellen. Zover ik weet was dat bij het cubaforum (nog) niet het geval,

Was alles pais en vree geweest en gebleven op cubaforum, dan was Cuba Plaza er niet geweest. Ik wil er verder niet teveel over zeggen om te voorkomen dat de gemoederen weer oververhit raken.
Maar nu we die stap naar een eigen forum eenmaal hebben gezet, willen we er ook voor de volle 100% voor gaan.

Vervelend dat dat zo gelopen is… Het Cuba-wereldje is al niet zo groot, jammer als dat dan toch nog uit elkaar valt… Nou ja, dat soort dingen gebeuren… Helaas…

Bedankt in ieder geval voor de uitleg. Was dit trouwens echt je eerste bezoek aan het Wereldwijzer Cubaforum? Of was je hier al bekend mee.

Liefs,
Carolina

Ik kwam wereldwijzer.nl bij toeval tegen toen ik het net afstruinde om her en der Cuba Plaza te promoten.

Ok dat is duidelijkl, dankjewel voor de uitleg ook

Aha, leuk. :slight_smile:

Maarreuh… Blijkbaar dan toch geen eenmalig bezoekje, want je hebt nu al verschillende keren hier geantwoord! :wink: Heb je ook al wat andere posts hier gelezen? Ben wel benieuwd wat je hier verder van vindt.

Liefs,
Carolina

Blijkbaar dan toch geen eenmalig bezoekje,

Ben net een echte Cubaan, hou wel van spannende uitstapjes…:slywink:

Ik zal binnenkort wel eens een keer een uitgebreide rondgang op wereldwijzer maken…

Leuk! :slight_smile:

Enne… Laat ook even je mening achter bij topics die je aanspreken.
Altijd leuk als er meer inbreng is!

Liefs,
Carolina

Ik ben sinds kort nieuw hier maar vindt deze site heel mooi en overzichtelijk complimenten