Omdat we als forum groeien en het bos nog willen blijven zien door de bomen, is het Canadaforum onderverdeeld in een reiscafé en een speciaal forum voor alles omtrent wonen, werken, stagelopen, naar school gaan, studeren, emigreren en alles wat ermee te maken heeft.
De onderwerpen van de meest recente twee pagina’s zullen voorlopig nog een melding hebben dat ze verplaatst zijn, de rest is allemaal zonder doorverwijzing verplaatst.
Hopelijk is het nu een stuk overzichtelijker voor jullie. Als ik iets over het hoofd heb gezien, laat het mij ook weten.
Inmiddels zijn we een maand verder sinds de herverdeling en pakweg twee maanden sinds mijn aanstelling als forumbeheerder. In de tussentijd is er veel veranderd. Een aantal topics zijn opgeschoond, er is een sticky met algemene informatie en nuttige links.
Ik ben benieuwd wat jullie hier inmiddels van vinden. Missen jullie iets?
Alvast bedankt voor de reacties!
Uw forumbeheerder.
opschonen was idd wel nodig.
en ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn die die taak op hun willen nemen.
maar om eerlijk te zijn vond ik de vorige opstelling toch makkelijker werken.
ik weet niet of er meer mensen zijn die dat met mij eens zijn,
maar wilde het toch even laten weten.
Ik sluit me geheel bij Jasper aan. Ten eerste over het gedeelte dat het fijn is om moderators als jou te hebben die zorgen dat overzichtelijk blijft. Maar ook over het gedeelte dat de oude opzet toch wat gemakkelijker was. Ik snap het hoe en waarom erachter, maar in praktijk is ‘1 groot forum’ misschien toch wat makkelijker. Het is niet zo dat er dagelijks tientallen nieuwe reacties zijn waardoor je het overzicht te snel verliest. Maar goed… het is geheel aan jou.
Inderdaad is er tegenwoordig een extra muisklik nodig om in het reiscafé te komen. Ik had echter niet verwacht dat men dit dermate bezwaarlijk zou vinden.
Het klopt dat we geen tientallen berichten erbij krijgen, maar een belangrijke reden was dat het (in mijn optiek) overzichtelijker zou worden antwoorden op vragen van nieuwe bezoekers in reeds bestaande topics terug te vinden. Om het lange bladeren in de zoektocht naar dat ene topic terug te dringen, heb ik de topics onderverdeeld in de twee subfora.
Ook ben ik aan het overwegen om de ReisMee-verhalen in een apart forum toe te voegen (zoals in diverse andere fora ook al is ingevoegd). Met name dan is er geen ontkomen aan om de subforumstructuur aan te houden.
Mijn doel voor het Canadaforum: een uitgebreide informatievoorziening voor de diverse doelgroepen die naar Canada willen gaan. Op deze manier kan iedere doelgroep beter aangesproken worden.
Ik zal eens nadenken over alternatieven om een soort middenweg te vinden.
Hehe Jurjen… je moet weten, dat wij-internet gebruikers- buitengewoon lui zijn ;-). Maar zoals ik al zei, ik begrijp je overwegingen. En wat je ook besluit te doen, het zal mij in ieder geval niet wegjagen. Toch moet ik er wel bij zeggen, dat naar mijn gevoel de activiteit op het forum na de veranderingen minder zijn geworden. Dit kan natuurlijk ook aan de periode van het jaar (/vakantie) enzo liggen. Maar dit kun jij als moderator vast beter bepalen dan ik.
hey jurjen.
leuk iedee om de reismee verhalen er ook bij te krijgen.
moet je wel ff laten weten wanneer dit mogelijk is.
en vat de kritiek niet te zwaar op.
zoals kooz al zei: wij internet gebruikers zijn lui.
en jij probeert het gewoon overzichtelijk en informatief te houden.
Dank voor jullie betrokkenheid, dat waardeer ik zeer! :nod:
Ik moet bekennen dat ik ook nog tamelijk nieuw ben op dit forum, maar ik kan mij wel indenken dat de meeste mensen Canada in de zomer willen bezoeken, waardoor de toeristen pas in de winter weer komen informeren naar zomer 2010 (correct me if I’m wrong).
Met betrekking tot de laatste maandelijkse statistieken heeft dit forum het overigens niet slecht gedaan: bijna 10.000 pageviews. Het VS-forum had overigens ca. 13.000 views, maar op de één of andere manier veel meer posts/topics naar verhouding.
De ReisMee-toevoeging hoop ik op korte termijn toegevoegd te krijgen. Kijken hoe dat bevalt…
maar ik had meer mensen opde site verwacht nu met de olympische spelen in februari 2010.
mischien toch maar internationaal met wereldwijzer.
( een engelse versie)
Goed nieuws: dinsdag wordt waarschijnlijk het ReisMee-systeem geïmplementeerd.
Geen idee waarom er zo weinig mensen naar de winterspelen vragen. Waarschijnlijk slechts een klein groepje dat erheen gaat. Mogelijk dat het reisbureau waterdichte adviesen geeft.
Tijd om hier een centraal topic voor te openen en zorgen dat we in Google terecht komen.
Inmiddels zijn de beheerders benaderd door de het managementteam over het volgende: per 1 januari wordt de samenwerking met ReisMee verbroken en zullen de subfora met de blogs verdwijnen. WereldWijzer heeft een eigen blogsysteem aan het forum toegevoegd, waar jullie vanaf nu gebruik van kunnen maken. Zodra de eerste blogs over Canada zijn geschreven, wordt er een nieuwe snelkoppeling in het rijtje met subfora toegevoegd.