Veiligheid, wetenswaardigheden en het weer

Beste post writer!
Ik heb een brandende vraag… Wij zitten momenteel in costa rica en wij willen heel graag naar het carnaval in limon… Mijn vraag is… Is dit te doen? Kunnen wij 2 meisjes daar veilig naar toe? Van de locals krijgen we tegenstrijdige berichten de een zegt Jaa moet je doen pura vida, de ander zegt ik zou er alleen heen gaan als ik een geweer op zak heb… Nu is mijn vraag wat te doen? Ik hoop dat u snel kunt antwoorden anders is het alweer voorbij haha alvast heel erg bedankt! Groetjes sarah

Aangezien ik niet in Limon woon en ook niet in de buurt, zou ik je het antwoord niet kunnen geven. Maar om als twee buitenlandse meisjes naar het carnaval te gaan zonder begeleiding van een Costarricaanse zou ik niet doen. Ga in een groepje en zorg er voor dat één betrouwbaar persoon de weg kent.
Er heen gaan zal niet zo’n punt zijn, maar hoe kom je weer terug?

Stroom vraag;
We hebben een wereldstekker waarop dus ook de aansluiting van Amerikaans stopcontact zit, we weten dat de spanning daar 110V is, kunnen we een accublok voor de camera dan toch gewoon laden, maar is dan de laadtijd langer of gaat dat helemaal niet?

De oplader van een accu voor fototoestellen, maar ook laptops, mobieltjes enz. zijn vrijwel altijd 110-220 Volt, kijk maar eens op je accu-oplader.

1 like

Hallo, dat zijn echt heel nuttige inlichtingen.
Voor die site van Waze ( GPS) op je smartfone, is dat echt betrouwbaar , of is het beter een GPS te huren samen met de auto ?

De beste manier is een gps. Ben je toevallig in het bezit van een Garmin, dan k**un je hier gratis eenkaart van Costa Rica op je gps downloaden.**
Of koop een Garmin Nüvi, tweedehands op marktplaats. Een GPS huren kost ongeveer $9 huur per dag. Dus reken zelf maar uit wat voordeliger is.
Waze werkt prima, maar dan moet je wel je smartphone op de sigarettenaansteker aansluiten en ook een houder hebben zodat je smartphone op het dashbord geklemd wordt.
Goede reis
Otto

1 like

Heeft u nog tips? Schrijf ze op, dan kunnen we die tips met anderen delen!

Om internet te krijgen op je mobiel,dus dat je dan gebruik kan maken van bv Waze (on line) kan je een pre pay kaartje kopen Kolbi ,en kan je op spannende momenten ,als je het even niet ziet zitten omdat je de weg kwijt ben,even de boel on line zetten.
Wil je constant de weg kunnen vinden en reis je veel ,kan toch een GPS een betere optie zijn.

Veel rijplezier !!

Peter

Hi! Welk autoverhuurbedrijf was dat, weet je dat nog?

groetjes Mariska