Veiligheid tijdens mijn wereldreis

Hey mensen,

volgend jaar heb ik een wereldreis in de planning. Een stop daarvan is in Buenos Aires. Graag wil ik over land reizen naar Brazilie. Kan iemand mij vertellen hoe het met de veiligheid zit?
Ik heb ervaring met backpacken in Equador, Peru, Bolivia en Costa Rica.

met vriendelijke groet John

veiligheid is net als in andere z. amerikaanse landen. De steden Rio en Sao Paulo zijn wel wat crimineler. Dat laatste heb ik overigens van horen zeggen.

Veel heb je zelf in de hand door b.v. achterbuurten te vermijden en niet op afgelegen plaatsen 's nachts blijven. Geen dure spullen zichtbaar dragen e.d. Het is hetzelfde als in Nederland, daar ga je 's nachts ook bepaalde wijken niet in. São Paulo heeft bepaalde wijken die je beter kunt mijden maar grote stukken van de stad kun je prima bezoeken. Zoals overal moet je je gezond verstand gebruiken en dan verklein je de kans dat er iets gebeurd. Voor mij, (ik woon hier nu ruim 4 jaar) is Brazilië niet meer of minder onveilig dan Nederland. Overal komt misdaad en beroving voor, dat is een globaal probleem. Ja je niet weerhouden door indianen verhalen maar let gewoon goed op en maak geen onzekere indruk!

mvg Silencio

Net zo veilig als andere landen in Zuid Amerika.