veiligheid La Lucia/Durban

Hoi iedereen,

Hoe staat het eigenlijk met de veiligheid in La Lucia/Durban?
Door al de verhalen op het internet word ik wel wat afgeschrikt en met net een boeking te maken voor 2 nachten stel ik me de vraag : blijven we daar beter 2 dagen binnen het domein van het guesthouse waar we hebben geboekt of kunnen we daar overdag toch even naar buiten om te wandelen langs het strand, een restaurant te bezoeken. Ik zag dat daar ook een Mc Donalds in de buurt was.
Is het daar veilig ? De kindjes gaan al een graag naat Mc Donalds. Zijn de shopping malls veilig ?

Wat ik me trouwens ook nog afvraag is hoe het gesteld is met het eten ? Kan je in Z Afrika gerust alles eten (salades,ijsjes, … of is het echt opletten en zien dat je geen rauwkost eet, alleen geschild fruit en de ijsjes opzij laat staan ?

Christa

Hoi Christa,

Ik heb in 2008 6 maanden in de buurt van Durban gewoond en gewerkt en ben vaak in de stad geweest. La Lucia ken ik niet heel goed maar aangezien het tegen Umhlanga aanligt hoef je je geen zorgen te maken.

Durban is veilig maar ga 's nachts niet over straat in het centrum maar zoek leuke plekjes op zoals Florida road (leuke restaurantjes). Verder zijn er ook overdag enkele straten in het centrum waar je beter niet kan komen, maar misschien is dit sinds het WK allemaal wat opgeknapt.

De Malls zijn geweldig, mijn favoriet was Gateway; enorm groot en super veilig. Ga voor lekkere vis en sushi naar de Cape Town Fish Market in de mall. Gateway is vlak bij de Mcdonalds en bij het strand van Umhlanga Rocks, met de leuke vuurtoren. Daar kan je 's avonds goed over straat bij de leuke restaurantjes.

Wat leuk is voor de kiddo’s is om een dagje naar Durban te gaan naar het waterpark en het marine world!

Ik heb nooit problemen met eten gehad, het is heerlijk daar en ziek ben ik niet geworden. Je hebt misschien wat aanpassingsproblemen maar sta open voor de keuken en je went er aan. Kraanwater kan je gewoon drinken maar bij grote hoeveelheden kreeg ik een beetje kramp, dus bij voorkeur bronwater.

Maak je geen zorgen, maar pas wel op. Bovenal moet je van dit prachtige land genieten!

Maak je geen zorgen. St. Lucia is veilig, je kan in het kleine dorpje gewoon over straat lopen ook als het donker is. Maar daar moet je weloppassen voor nijlpaarden die kan je ook in het dorp tegen komen en zijn gevaarlijk natuurlijk.
Het is geweldig daar. urban ken ik niet, maar in elke stad moet je gewoon oppassen zoals over de hele wereld.

THE shopping malls zijn veilig hoor, kan je gewoon heen gaan. Ook de mc do’s zijn geen probleem of THE KFC.

Laat je niet te veel leiden door al die verhalen overal, overdreven. Gewoon oppassen, niet naïef zijn en gewoon genieten in dit land, het zo mooi hier in za en de mensen zijn zo lief en vrolijk.

Geniet!

Bedankt Thatch22 en Necause.
Dit is handige informatie ivm La Lucia bij Durban, zulke tips voor kinderen of restaurants noteren we zeker in ons reisvoorbereiding !
We reizen wel met onze nog jonge kinderen (3 en 6 jaar)en daarom ben ik misschien wat overbezorgd wat de veiligheid betreft. Ik wil met hen echt niet in een gevaarlijke buurt terecht komen.

Wat St.Lucia maak ik me niet zoveel zorgen om, dat van de nijlpaarden is best grappig om lezen, maar is natuurlijk op wel opletten). Nu ja met de kinderen zijn we toch sowieso niet van plan om 's nachts rond te lopen. Wat me wel interesseert is de excursie naar Sodwana Bay ivm de schildpadden, zijn er echt alleen nacht excursies of bv ook excursies 's avonds laat ?

De schildpadden die eieren leggen zijn er alleen in de maand januari. En is echt alleen in de nacht, dan komen ze het strand op.

De nijlpaarden komen in het dorpje als het donker is en hierin zeis het al vroeg donker ook in de zomernd 19.oo uur.

Groet,

In Umhlanga Rocks zat destijds ook een tapas restaurantje (na even googlen ‘the George tapas and wine bar’) van een Rotterdamse eigenaresse. Leuk om een Nederlandse te spreken en ze had ook goede tips. Ga er een drankje doen en vraag of ze er is :wink: