Veiligheid en prijsniveau

kan iemand mij vertellen hoe het prijsniveau van goederen en diensten is in Laos?..goedkoop…, maar waar moet ik aan denken bij voedsel, accommodatie, vervoer, etc…

en hoe is het met de veiligheid in het land gesteld?

de laatste dan…hoe is het met de voedselveiligheid gesteld ? is dit een beetje met Thailand te vergelijken en kan je gewoon op straat eten?

heel graag jullie reacties

alvast bedankt

ja hoor het is veilig. en eten op straat is goed te doen net als in thailand. alleen heb je niet zoals in thailand overal de hele dag mogelijkheden om te eten. en in het zuiden en in sommige dorpen heb je alleen rijst en rijstesoep.

wat wij gemiddeld aan eten, vervoer enz hebben uitgegeven zoek ik nog even voor je op.

we zijn 7 weken in laos geweest en dit zijn de gemiddelden waar we dan op komen per dag.

reizen pp gemiddeld per dag 1,70 euro. wij bleven meestal 3 dagen op 1 plaats
tuk tuk/taxi per dag 1,35 euro . dit is samen maar we nemen alleen tuktuk van bus naar guesthouse.
kosten guesthouse gemiddeld per dag 4,63 euro. dit is een kamer met fan en eigen badkamer.

ongeer 900 euro in 7 weken hebben we uitgegeven in laos met 2 personen.
dus dat betekend ongeveer 21,50 euro per dag waarvan 9.38 pd aan de kosten hierboven dan dus ongeveer 12 euro pd aan eten en drinken voor 2 personen.

bedankt voor je reactie…

kun je me ook iets vertellen over het aanbod van hotels/overnachtingsplaatsen…zijn er middenklasse hotels (zo ja hoe duur ongeveer?)…of kun je dit wil vergeten (buiten vientiane)

de meeste slaapplaatsen die je vind in laos zijn guesthouses. behalve in luang prabang en vientianne vind je ook wel hotels.
maar de gh in laos zijn over het algemeen iets beter/netter dan de gh in thailand.
wij gaven gemiddeld 5 euro voor een gh uit maar hebben echt op beter bedden gelegen dan in thailand.

ik heb nog even voor je gezocht naar hotels zoals jij zoekt. mss kun je hier wat mee. Hotels in Laos bij Van Verre Reizen