ik ben van plan om binnenkort naar Laos te gaan om daar te backpacken, ik ben al heel vaak naar Thailand geweest, maar merkte dat de prijzen zijn veranderd.
Ook de koers maar ook de prijzen voor eten. bijv. wat vroeger 100 bath was is nu 120 bath.
Nou zag ik wel een aantal dingen over uitgaven, maar die zijn uit 2009 etc. Kan iemand mij helpen die daar nog recent geweest is over wat ongeveer je uitgaven zijn per dag voor bijvoorbeeld maaltijden, overnachting plaatsen, reizen, tours boeken??
Hoi wij zijn er afgelopen oktober geweest.
Is moeilijk te zeggen wat je per dag kwijt bent, wij hebben er namelijk ook niet op gelet…
Maar kan je wel een paar dingen erover zeggen.
Onze goedkoopste overnachting was 3,60 euro per kamer per nacht(op Don Khone en tijdens the Loop).
Ik zou zeggen ga op Don Kone niet naar Sala Don Khone dat hotel is zijn geld beslist niet waard!! Die van 3,60 wel, Nok Noy guesthouse simpel maar schoon.
Onze duurste overnachting was in Luang Prabang voor 55 euro per kamer per nacht, was een super hotel!! Le Sen Boutique Hotel.
Ik weet niet hoe of waar je Laos in gaat maar wil je met de slowboot van Houeisay naar Luang Prabang dan kost dit 220.000 kip pp en die vertrekt elke ochtend om 11.00 uur.
Mocht je The Loop willen rijden vanuit Thakkek kost een motor (iedereen kan het) 10 dollar per dag, de duurdere honda’s 15 dollar per dag. Een onvergetelijke ervaring!!
Eten heb we niet echt op gelet maar ik denk met zijn 2en tussen de 10 en de 15 dollar hooguit. Soms onder de 10 dollar. Je kunt er trouwens met kip, dollar of bath betalen.
Wat betreft reizen heb je eigenlijk alleen de bus en dat ligt net aan het stuk dat je aflegt, bv van Thakhek naar Pakse is 70.000 kip en is een vrij lange afstand.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Mocht je nog meer ideeën op willen doen ons reisverslag staat op Profiel van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu
Groeten Ingrid