Ben net terug. Heb 35 jaar reiservaring in tientallen landen. Heb nog nooit zo’n onveilig land (m.n. Quito, Guayaquil, Cuenca) meegemaakt als Ecuador. Punt. Vond het overdag geweldig. Moest helaas zorgen dat ik om 17:30 weer in het hotel was. Ook overdag waren er onveilige situaties en momenten. Let op dat ze je credit card niet skimmen. Neem s’avonds niet taxi’s in je eentje. etc. etc.
Via Wereldwijzer app
Beste RosaArbil. Ik betreur jouw posten hier in dit forum. Ik heb ook al heel wat landen bezocht op alle continenten en ben het totaal niet eens met jouw bevindingen. Helaas heb ik het gevoel dat je stemmingmakerij aan het doen bent.
In Ecuador hebben wij tot 21.30 uur rond gelopen in het oude gedeelte van Quito en Cuanca en geen enkel probleem gehad. Ruim een week met de auto door het land gereden, geen problemen gehad. Ik zeg niet dat het overal veilig is maar in Amsterdam ga ik ook bepaalde gebieden niet in bijvoorbeeld. Ieder land heeft zijn problemen maar om deze nou zo uit te vergroten? Wij zijn opgelicht in Argentinië en aangehouden door de politie op verdenking van stelen. Is dit land dan direct slecht?
Pinnen en betalen met CC was geen enkel probleem en zijn ook niet geskimd.
Met gezond verstand kom je ver, met verkleden (gele poncho’s etc) minder aangezien het niet altijd regent en je hoe dan ook herkenbaar bent. Sorry RosaArbil, dit moest ik even kwijt aangezien ik 3 geweldige weken heb gehad in een heel mooi en vriendelijk land en er nu in mijn optiek een hetze wordt gemaakt.
Ieder zijn mening en die respecteer ik maar een voldongen feit van een ervaring maken…
Ik heb vijf geweldige weken gehad en ga nog voor 3 maanden terug MAAR. Let wel, ik ben een vrouw alleen. Toch zijn er ook groepjes van drie tegen de grond gegooid, tegen de muur gedrukt, etc. Het zou oneerlijk zijn hier de boel te verzwijgrn.
Via Wereldwijzer app
Volgens de LP is Quito de onveiligste hoofdstad van Zuid-Amerika. Ik begrijp nu waarom ze dit zeggen, Zelfs politieagenten spraken me aan, als ik net weer gepasseerd werd door een crimineel die een collega op mijn tas wees: “Het boezemt me angst in jou zo alleen op straar te zien lopen”.
Via Wereldwijzer app
Ik heb net een week door Ecuador gereisd en vond dat dit wel erg goed meeviel! Heb me nooit echt onveilig gevoeld. Ook vind ik niet dat je zo erg aangestaard wordt ofzo! En ik ben een “blonde, blanke vrouw”. Quito vind ik ook helemaal niet gevaarlijk maar zoals elke hoofdstad heeft het waarschijnlijk wel zijn risico’s… Als je voorzichtig bent, op je spullen let en 's avonds laat niet door steegjes loopt dan komt het zeker goed! Ik heb echt niets gemerkt van dat dit de onveiligste hoofdstad is van Zuid-Amerika…
Volgens mij is de beste reisroute van Ecuador naar Lima: Quito - Cotopaxi en Quilotoa loop - Cuenca - Mancora - Huaraz - Lima!
Groetjes!