Veilig voor vrouwen?

Volgende week ga ik samen met 3 andere vrouwen naar Taroudant.
Iedereen reageert hier nogel verontwaardigt op, men zegt dat het gevaarlijk is voor vrouwen alleen.
Wat kunnen we het beste doen om toch zo veilig mogelijk van onze vakantie te kunnen genieten?

Hoi
gevaarlijk voor vrouwen is het echt niet hoor. Je hebt kans op wat meer aandacht maar mijn ervaring is dat dat allemaal onschuldig is. Het schijnt dat marokkanen vallen op vollere vrouwen en ik (als vollere vrouw die ook nog eens blond is) kreeg inderdaad meer aandacht dan dat ik bijvoorbeeld hier in Nederland krijg.
Verder kan je de ‘negatieve’ aandacht beperken/tot nihil brengen door je met respect te kleden. Dus geen blote schouders, rokken en broeken tot minstens op de knie of eronder enzo.
Mag ik vragen wat je in taroudannt gaat doen? Lijkt me niet zozeer een toeristische stad als je alleen daar naartoe gaat.
Heel veel plezier in Marokko!
groetjes Lotte

1 like

Hoi Lotte,
We gaan naar taroudant omdat dat toch autenthieker is dan Agadir, waar we naartoe vliegen.
Ik ben in februari 2009, met mijn man en dochter naar Marrakech geweest, daar huurden we een auto, en zo hebben we heel wat gezien. Nu ga ik met mijn moeder, schoonmoeder en dochter van 3 jaar. Omdat de moeders nog nooit buiten Europa geweest zijn, had ik het idee om ze in een compleet nieuwe wereld onder te dompelen. Taroudant schijnt erg marokaans te zijn. We willen in het stadje naar de soek en de leerlooierijen, en een rondrit met een ezel rond het stadje. We slapen in riad palais oumensour, en van daaruit, willen we onder begeleiding wat excursies maken in de omgeving.
Groetjes van Heidi

Hoi
Ik ben in Taroudannt alleen maar naar de leerlooierij geweest, ivm de hitte ben ik niet verder geweest dan dat en een dagje zwembad :vak02:.
Tip voor de leerlooijerij: neem tijgerbalsem mee. Je krijgt daar een takje mint maar ik heb gemerkt dat als jeje muis van je hand goed insmeerd met tijgerbalsem en dit af en toe onder je neus houd veel beter werkt want het stinkt echt!!!
wel leuk daar is dat je van alles kunt kopen, riemen, schoenen, lampenkapjes, poefjes, jassen en ga zo nog maar door. Alles wat van leer gemaakt wordt kan je daar kopen in de looijerij!
veel plezier!

1 like

We zijn vannacht teruggekomen uit Taroudant. Het was geweldig, we hebben veel gezien over het traditionele marokaanse leven. We waren met 4 vrouwen, maar hebben ons geen moment onveilig gevoeld. De mensen zijn superbehulpzaam in Taroudant en moeten nog niet overal geld voor hebben zoals bv. in Marrakech. Het is een fijn stadje om je in onder te dompelen, en alles gewoon te ondergaan.