Ik ben van plan eind dit jaar naar Nicaragua te gaan in mijn eentje en nu vraag ik mij af of dat veilig is. Ik ben een vrouw en heb al het een en ander van Midden Amerika gezien, maar altijd samen met een vriendin. Ik hoor graag jullie ervaringen.
'k zou het niet doen!! high risk landen zoals de uwe …en als vrouw alleen? vrouwen hebben sowieso een hoger risico factor in zulk soort landen. maar goed, mannen kunnen net zo goed verkracht worden dan vrouwen he. en vermoord, ontvoerd, gemarteld.
ik denk in alle eerlijkheid, als ge zich goed onder veel mensen bevind, niet in de nachtelijke uren alleen uitgaan ofzo… suc6. wel een avontuur!
Anderhalf jaar terug ben ik op een rondreis door Panama, Costa Rica en Nicaragua een aantal dagen in Granada geweest. Wat mij toen erg opviel was dat de mensen ondanks alle armoede zeer vriendelijk, vrolijk en behulpzaam waren.
Maar ja, dat is dus geen compleet beeld van het land. En er hoeft er maar eentje tussen te zitten die kwaad wil he… Aan de andere kant kan er overal wel iets gebeuren en als je er verstandig mee om gaat denk ik dat het wel los zal lopen.
Veel plezier in ieder geval als het door gaat. Ik denk wel dat het een heel interessant land is!
He Max, dank voor je berichtje, ja die ene verkeerde die kun je ook in Amsterdam tegen het lijf lopen. Ik ben zelf ook in Panama en Costa Rica geweest en daar heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Maar goed het Nicaragua verhaal ga ik in ieder geval een jaartje uitstellen want heb zojuist met 3 vriendinnen besloten om te gaan paardrijden in India, totaal anders …