Ik en mijn vriend zijn van plan om in januari 2009 naar Costa Rica te gaan.
We willen hier graag met een rondreis (via Holland Internationaal een mooie reis gezien) maken met een huurauto en vervolgens nog een paar dagen lekker relaxen op het strand.
Mijn vraag is: hoe veilig is het om zelf te rijden?
Op internet staat allerlei spookverhalen over geweldadige overvallen, banden lek steken, berovingen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Anders wordt het waarschijnlijk een rondreis met een minivan.
Juist de vrijheid om te gaan en staan waar we willen qua tijd trekt ons juist aan in een autorondreis.
Nu het is echt heel veilig om te rijden met een auto. Wel adviseer ik je een vier wiel aandrijving als je bijvoorbeeld naar Torteguero (echt doen) wilt, want de weg daarna toe is echt hobbelig.
Ik heb me geen enkel moment onveilig gevoeld in heel Costa Rica. De enige plek waar je uit moet kijken is San Jose, maar zelfs daar heb ik me niet onveilig gevoeld.
Laat je niet gek maken…
Super reis en gewoon doen. Ga je zeker geen spijt van krijgen.
Fijn dat ik binnen een aantal dagen al reactie van jullie mocht ontvangen.
We zijn gerustgesteld en ik begrijp wel waarom de overheid het op de site heeft gezet, veiligheid kan nooit helemaal gegarandeerd worden. Toch wilde ik het graag even horen van mensen die het zelf hebben ondervonden.
In ieder geval bedankt voor het delen van jullie ervaringen en de tips!!
Wij zijn ook 3 weken op eigen gelegenheid door Costa Rica getrokken. We hadden wel een 4 WD en die hebben we af en toe ook nodig gehad!! Je kan voor een indruk op onze site kijken, daar staat ons reisverslag, veel foto’s en een lijst met tips.
hello, we zijn zelf meerdere weken gans C.R. rondgereden dit vanuit Houston USA en hebben enkel in San Jose voor het Hotel geparkeerd,een ruitje ingeslagen gehad. Niets gestolen? omdat we er onmiddelijk bij waren.Dit was dan nog een 4x4 met Amerikaanse nummerplaat.Het is daar het meest ontwikkeld land van midden Amerika.Veel te zien, 2 kusten O+W en midden het regenwoud . DUS: Altijd oppassen in grootsteden wilmer-vs
Zelf rijden gaat echt prima!!! Bij de ANWB kan je een (watervaste) kaart kopen, die is heel goed. Hier en daar wat avontuurlijk, reken niet overal op mooie wegen, af en toe een stroompje over de weg (regentijd) keien en hobbels en bobbels… maar dat is eigenlijk juist wel zo leuk! We hebben ons ook geen moment onveilig gevoeld.
Have Fun!