Informatie gevraagd omtrent een reis naar Costa Rica

Hallo, Mijn naam is Rick en samen met een vriend/collega/naamgenoot ben ik vorig jaar naar Mexico, guatemala en Belize geweest. Dit jaar willen we echter een paar weken (max 3) rond gaan door Costa Rica. Het gaat ons vooral om de natuur en dergelijke. Nu twijfelen we tussen een groepsrondreis of zelf gaan. Kan iemand van jullie misschien wat tips/adviezen/suggesties geven. Bijvoorbeeld, is het veilig om zelf met een auto op pad te gaan?

Alvast bedankt!

Rick (en Rick)

Beste Rick,

Zeer veel vakantiegangers reizen in Costa Rica rond in een huurauto.
Neem dezelfde voorzorgsmaatregelen neemt die je ook elders neemt.
Bijvoorbeeld geen waardevolle spullen in je auto laten, als je deze verlaat.
Costa Rica is een prima land om zelf rond te reizen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Helemaal eens met Johan, we zijn inmiddels twee keer geweest, twee keer met huurauto’s op pad en geen centje pijn. Maar inderdaad, geen camera’s, gps, tassen en dergelijke in het zicht leggen. Maar dat kan nergens in de wereld meer. Voor tips voel ik me niet ervaren genoeg, of het moet gaan over de streek rond Rincon de la Vieja, Monteverde, Tamarindo, Samara etc. Dus misschien vul ik wel eens wat aan, suggereer ik wat, als jullie in grote lijnen wat bepaald hebben. Als je echt zelf gaat reizen, huur dan een 4wd, Suzuki Jimny, Daihatsu Bego of Toyota RAV4.