veilig naar Mombasa?

We horen tegenstrijdige berichten over de veiligheid op het moment in Mombasa. Ivm de komende verkiezingen zijn er weer veel onlusten gemeld. Artsen Zonder Grenzen in Congo verbiedt zijn medewerkers (oa onze zoon) in Mombasa op vakantie te gaan vanwege het gevaar van aanslagen. Mijn reisbureau vindt dit onzin en wil ons gewoon naar Mombasa sturen… Wat is wijsheid? (We zouden begin febr. via Mombasa een safari naar Tanzania maken, maar zijn bij elkaar toch 4-5 dagen in Kenia/Mombasa.)

Dag Greet,
Ik kan je vertellen dat wij hier, in Diani Beach, nog (steeds) niks van de onlusten ondervonden hebben. Ook de eindejaars zijn hier heel soepel verlopen.
Ook met de vorige verkiezingen hebben wij hier niks ondervonden.
De verkiezingen vinden pas plaats in maart en iedereen beaamt dat, àls er al iets mocht gebeuren, dit pas na de verkiezingen zal zijn (laat ons hopen van niet).
Trudi

1 like

Ik vlieg zondag ( 6 jan.) met Arke naar Mombasa, en ga dan naar Diani. Ik heb bijna dagelijks contact met vrienden in Ukunda, en ook zij hebben (nog) niets over onveiligheid in Mombasa of omgeving gehoord.

1 like

Gewoon gaan! Ik woon in Ukunda en merk echt nog helemaal niets bijzonders. Ja, er is af en toe wel eens iets in het nieuws geweest in Nairobi of Mombasa zelf (in ieder geval al de afgelopen 8 maanden een paar incidenten), bij lokale plekken, absoluut niet bij de toeristen in de buurt. Ik woon zelf heel lokaal en hier is er echt niets van te merken tijdens die nieuwsitems. Na de verkiezingen ben ik inderdaad ook erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Mijn man (keniaan) wil mij hier dan weg hebben met ons pasgeboren dochtertje, omdat hij nogal wat onrust verwacht, maar tot die tijd, mag ik van hem ook gewoon nog blijven en bestaat er dus nog geen discussie (no way dat ik hem hier achterlaat als het hier niet veilig is, maar hij wil vervolgens natuurlijk zijn familie niet achterlaten)
Ik zou er nu dus gewoon nog even lekker van gaan genieten!

Gewoon doen. Wij gaan van 28/1 t/m 11/2. en van 27/6 tot 18/08.

1 like

Als je twijfelt, kan je altijd een ticket kopen, waar in je vertrek en aankomstdata kan aanpassen, het is wel wat duurder dan een normaal ticket. Maar dat geeft misschien een geruster gevoel.

1 like

Gewoon lekker komen. Wij verblijven hier zes maanden per jaar. Het is momenteel heel rustig. Er is geen enkele aanwijzing dat dit op korte termijn gaat veranderen. Zou gewoon uit de binnenstad van Mombasa wegblijven, verder kun je overal heen. Succes!

Diani

1 like

Gaan zelf ook binnenkort,maar ik zal er tijdens en na de verkiezingen niet zijn.Ondankks alle adviezen van de hierboven geciteerde deskundigen weet je nooit wat er gaat gebeuren.Wij waren aan de kust na de laatste verkiezingen. En ondanks het feit dat er weinig mis ging in Diani was het erg onrustig en heerste er een gespannen sfeer.Er is dan weinig nodig om de stemming om te doen slaan.Uiteindelijk had niemand de laatste keer verwacht dat het zo mis zou gaan.Het blijft Afrika.
Mijn advies is dus wel gaan,maar zorg dat je er niet bent met en na de verkiezingen.
Gr Wim Fabrie

1 like