nadat een islamitische geestelijke is dood geschoten,
zijn er enkele rellen onstaan in mombasa
hopende dat het niet uit de hand gaat lopen
nadat een islamitische geestelijke is dood geschoten,
zijn er enkele rellen onstaan in mombasa
hopende dat het niet uit de hand gaat lopen
Dat hopen wij ook…
Groet,
Diani:vak02:
het wordt grimmiger in mombasa de daily-nation meldt nu
dat er politie mensen zijn gedood door bomaaslag
ook enkele foto’s in de Daily
en op NTV
[ame]- YouTube
ik hoop dat het niet te warm wordt , ik zit nu in Ukunda (Mombasa zuid).
Een uitstapje naar de havenstad zal er dit keer niet bij zijn.
In mombasa moet je waarschijnlijk even niet zijn. Hoop dat het rustiger is als wij arriveren op 17 september…
Groet,
Wij vertrekken op 9 september en komen in Mombasa aan 10 september.
Zullen maar netjes in ons hotel blijven zeker …
Nee joh, vooral niet in je hotel blijven, tenzij je hotel midden in Mombasa staat. Aan de Noord- en Zuidkust zit je ver van de ongeregeldheden. Geen zorgen, alleen de rit van het vliegveld naar je hotel is een beetje tricky, hoewel men altijd wel een rustige route weet te vinden. Als toerist word je goed beschermd!
Groet,
De eerste 3 dagen zitten we in hotel Voyager Beach Resort in Mombasa, na de safari gaan we naar Malindi, Diamond Dreams of Africa.
Beiden dan toch in “veilige” buurt?
Is eerste keer Afrika, eerste keer de reis zelf samengesteld, …
Maar we zien 't wel zitten zulle, HELEMAAL :cheer: :zon02:
Afgelopen maandagavond, vlak nadat de ongeregeldheden begonnen was ik in Mombasa stad om de bus naar Nakuru te nemen … aan de noord en zuidkust is het inderdaad wel veilig, in enkele delen van Mombasa stad is het af en toe raak, diep in de sloppenwijken … de hoofd routes door de stad worden erg goed beveiligd door zowel riot-police als private beveiligsbedrijven. Een city tour door Mombasa stad, of met openbaar vervoer de stad verkennen zou ik niet aanraden, maar een veilige doorgang zal geen problemen opleveren …
Ik ben in mombasa nou en het is chaos. Je voelt de spanning overal dat het elk
Moment kan losbarsten overal! Ik woon in Bamburi en de agenten zijn vlakbij vermoord net als de moslim leider. Het is niet eens leuk om hier nu als toerist te zijn. Hotels doen geen safari’s meer of uitstapjes iedereen moet binnen blijven. Het vliegveld is moeilijk te bereiken. Wij bereiden ons voor op wraak van de politie, de andere agenten zijn tenslotte je familie ze zijn van jou soort en er zijn er al 3 vermoord. Als je niet naar mombasa hoeft voor iets belangrijks blijf dan lekker thuis!! Ik vertrek vanacht naar Nairobi! Gelukkig nog bustickets weten te bemachtigen want alle bussen hier waren volgeboekt!!
Iemand in Mombasa nu? Hoe is het nu? Mijn zoon brengt zijn vriendin weg zondagochtend, hij komt zondagochtend met de bus aan en gaat dan met de bus door naar Nairobi. Hoe is het verkeer naar het vliegveld?
Saada, ik ben vanmorgen met de bus aangekomen in Mombasa en heb niets gemerkt van de ongeregeldheden … later ben ik op de motor van Mtwapa naar Bamburi geweest, waar het ook rustig was. Er is nog wel veel politie op en langs de weg …
Dankjewel Kenya, de berichten in Lamu zijn alleen maar dat het onveilig is. Gisteren werd het nog afgeraden om naar Mombasa te gaan,maar ben blij te horen dat het rustiger is. Uit Mombasa kregen we ook bericht dat het wel meevalt nu. Ik ben zelf inmiddels net weer thuis dus vind het wel fijn om van meerdere kanten gerustgesteld te worden ![]()
Ik vertrek morgenavond terug naar België ,hier wordt ook beweerd dat alles terug rustig is ,zeker naar de luchthaven.
Het is wel zo dat men hier niet veel nodig heeft voor een nieuwe uitbarsting.
Ben gisteren terug gekomen, geen problemen in Mombasa meer, je kunt veilig naar het vliegveld.
Winkels zijn weer open…dus geen zorgen…
Ik ben gisteravond gepasseerd door Mombasa ,voorbij het station en de busvertrekplaats gereden en niks speciaals gezien ,vriendelijk toegewuifd door de kids en de ouderen.
Wat ik erger vond was de reis die ik met Arkefly geboekt had, vertrekt in Mombasa , naar Zanzibar waar ook wordt bijgetankt,dan verder tot Hurghada waar een extra tussenstop is enkel om weer te tanken !
Heeft een 737 dan zo een kleine tank?
Het was op de heenreis ook met extra tankbeurt in Hurghada
Na wat google opzoekingen gevonden dat het vliegbereik 5665km bedraagt ,wat ruimschoots onvoldoende is voor Kenia te bereiken .
Zulke vlucht is toch prettiger zonder deze tussenlandingen.
de vlucht met arke
heeft inderdaad een stop op hurghada om twee redenen
om te tanken en om de crew te wisselen ivb werktijden
terug via zanzibar om ook passagiers op te pikken
de service aan boord is naar mijn mening niet van het beste
maar de hostes van arke in mombasa is erg goed
geeft erg goede service
Ik ben hiermee wel afgeweken van het oorspronkelijk onderwerp,maar iedereen zal wel hopen dat dit hoofdstuk afgesloten is.De rust lijkt terug weer gekeerd.
Onlangs was er elders op dit forum nog een probleem gemeld na transacties(visa) toen de bank vreemde transacties melde aan de eigenaar.Dit gewoon omdat ze in Kenia waren uitgevoerd.
Ik heb net iets identiek ervaren ,maar dan met mijn Yahoo account.Dit was geblokkeerd omdat er 2 maal vanuit Kenia was ingelogd.
Men vindt dat blijkbaar vreemd dat men tijdens zijn verlof van Visa of Yahoo gebruik maakt .
Tijl, bij mij ook, kaarten geblokkeerd voor no reason. Ik heb echt de bankmanager over de tafel heen moeten trekken bij wijze van spreken om mijn geld te krijgen. Zomaar geblokkeerd terwijl ik er de hele zomer geld mee had gehaald…
En gisteren zijn mijn zoon en zijn vriendin ook in Mombasa geweest, zoon is doorgegaan naar Nairobi, maar niets meer aan de hand daar.