VAT refund op macbook air & ipod?

Ik ben van plan een macbook air en een nieuwe ipod te kopen in de Apple store in Bangkok en zou in principe dus de 7% btw kunnen terugkrijgen bij het verlaten van Thailand.

Bij aankomst in België moet je je goederen wel aangeven en hier 21% op betalen, klopt dit?
Nu reis ik na Thailand rechtstreeks naar India - ik verwacht dat ik hier geen problemen krijg en niets moet aangeven? Maar wat als ik later wel weer terug naar België vlieg. Moet ik dit aangeven of kunnen ze me maar weinig maken als ik de verpakkingen etc gewoon wegdoe?

Iemand ervaring hiermee? :slight_smile:

Bedankt,
Jeroen

Officieel moet je het inderdaad aangeven.

Maar als het gebruikt is, er gebruikt uitziet en je geen verpakkingen hebt zal het in de praktijk geen problemen opleveren om geen aangifte te doen.

1 like

zou wel ff checken hoe het zit met je garantie of die internationaal is of alleen lokaal

Apple garantie is internationaal. Europees zouden ze twee jaar moeten geven, al doen ze dat niet altijd … Maar dat risico neem ik wel, het prijsverschil is redelijk groot ! :slight_smile:

je moet in de apple store wel ff een formulier vragen voor die btw teruggave althans zo werkte het bij mij 8 jaar geleden met m’n camera

1 like