dit schiet me nu pas te binnen …en herinner me niet dat dit de laatste maanden aan bod kwam . Moet je bij het verlaten van Vietnam nog een tax
betalen … en daarvoor nog wat geld achterhouden (hoeveel vnd ? usd ?) ?
herinner me dat we dat oa in thailand & indie wel eens voor hadden …
en nogmaals terugkomende op de VOA , las dat je dus gepast geld in usd,
moet gereed houden … kan het een probleem zijn om voor z’n vieren met
1 100$-biljet te betalen ?
Denk dat je deze bedoelde, had hem niet gezien, vandaar.
Was echt niet de bedoeling om je te verwaarlozen.
Je hoeft niets achter te houden om bij het verlaten nog eventuele belasting te betalen.
Nu moet je schrijven dat ik wel altijd per persoon gepast betaal; dus 2 x 25 USD.
Ik had de eerste keer ook dezelfde vraag als jouw en omdat VOA toen bijna niet bekend was ( veel en veel minder ) heb ik toen het zekere voor het onzekere genomen.
Ben dit eigenlijk gewoon blijven doen.
Maar ik zou toch 4 x 25 USD meenemen is ook veel praktischer.
Dit omdat je met zijn vieren bent en de man aan het loket naar de bureaus loopt ( waar e.a. gecontorleerd wordt en de zegel wordt geplakt in je paspoort ) een stapel pakt en de namen gaat voorlezen van de afgewerkte paspoorten.
De kans is dan aanwezig dat niet iedereen zijn paspoort erbij zit en je betaald pas als je je visum hebt. Of dat de volgorde gewijzigd is en je paspoorten niet meer bij elkaar zitten in de stapel, of het bij een ander loket het moet ophalen.
Dan sta jij bij loket 1 met je briefje van 100 en op hetzelfde moment moet iemand anders van je gezelschap naar loket 2 en heeft geen geld.
Vandaar.
zie je wél …dat ik wist dat jij het wist !
en ja…euh… nu moet ik het toegeven …
ben wat jaloers van aard
tjow,
geert,
PS : heb net wat vietnamese traditionele muziek van de bib bijgehaald,
speelt nu op de achtergrond …
de goestink was er al , nu nog die mood erbij …kan niet meer stuk
nog enkel aftellen