Vastgoed bezitten in Zuid Afrika

Dank

Duidelijk

Kleinigheid maar je link is verkeerd, het is https://briefadres-informatie.nl i.p.v. www.informatie-briefadres.nl

Ik heb niet echt veel toe te voegen aan deze topic, het word steeds moeilijker om bepaalde dingen te regelen als je voor langere tijd niet in Nederland woont.

Ik heb zelf plusminus 15 jaren in het buitenland gezeten, gelukkig kon dat 25 jaren geleden nog vrij gemakkelijk zonder b.v. je AOW jaren te verliezen, helaas kon dat later minder gemakkelijk omdat als je in Nederland ingeschreven bent je ook verplicht verzekerd moet zijn dus als je dan jezelf uitschreef je dan ook je AOW jaren niet opbouw.
Ik ben er gelukkig geen 30% kwijt, wel 6%, dat valt dus gelukkig wel mee.

Helaas is het tegenwoordig dus erg moeilijk gemaakt om wat langer buiten Nederland te wonen zonder consequenties.

Inschrijven bij familie lijkt nog de beste optie, zei zijn geen partner dus ook geen probleem voor de belasting.

Maar, ze moeten dat wel willen doen, per slot van rekening kunnen ze dus post krijgen.

Voor banken kan het wonen in het buitenland ook behoorlijke gevolgen hebben, sommige banken willen dus niet dat je in het buitenland verblijft met een rekening bij hun, ikzelf heb dat gelukkig nog niet meegemaakt omdat Ik voorheen dus ook ingeschreven was bij mijn zusje.

Ja eigenlijk van de zotte… maar goed. Mijn dochter heeft 6 jaar in Tanzania gewoond en heeft gewoon haar ING hier aan kunnen houden. Dus daar zit de moeilijkheid niet zo. Meer in zorgverzekering en huurwoning etc. Maar ik heb nog tijd!. dank voor je reactie.