Vaste Vakantiegangers: altijd bij dezelfde organisatie of ....

Veel van ons gaan elk jaar naar dezelfde bestemming. Af en toe proberen we een andere accomodatie uit of eens een andere plaats.
Maar waar kijk je naar als je boekt?

Boek je altijd bij dezelfde touroperator? of kijk je gewoon naar de aanbiedingen en boek je waar het het goedkoopste is? Heb je zo je vaste adresjes waar je vertrouwen in hebt of ga je af op de goede reactie’s van je buurman/vrouw …

Ikzelf heb zo mijn vaste adresjes en zoek altijd de laagste prijs voor de beste deal (in mijn ogen) tot op heden is dit 3x dezelfde geweest, dus je kunt wel zeggen dat ik redelijk ‘merk-gebonden’ ben. Dat neemt niet weg dat ik de prijs doorslaggevend laat zijn boven de naam of reputatie van een touroperator.

Leuke topic weer.

Wij bedenken gewoon in het voorjaar van… waar zullen we nu weer eens naar toe gaan en als we dat zo ongeveer weten, gaan we zoeken. Meestal doe IK dat en dan zoek ik op het internet en de laatste jaren ook altijd wel wat kunnen vinden naar ons zin.

Voor mij maakt het niet uit bij wie of bij welke touroperator. Ik kijk in eerste instantie eerst naar de prijs en dan wat erbij hoort en of ik dat leuk vind. Zo lukt me dat meestal wel!

Bij dezelfde touroperator (degene waar ik werk :p) Maar ja, dat is ook niet zo gek. Ik weet dat ze erg lage prijzen hebben, ruim aanbod en met een personeelskorting is het nog eens extra aantrekkelijk.

Meestal bij dezelfde touroperator.

Wij meestal bij dezelfde touroperator, omdat we zo al weten dat die veruit het goedkoopste is. Kan soms serieus wat eurootjes schelen.

Ik weet altijd wel waar ik heen wil en zoek dan naar de laagste prijs

Ik koop alleen een ticket en regel de rest wel zelf.

Tsja is voor mij een beetje moeilijk te zeggen… Ik boek in ieder geval altijd via het reisburo… En persoonlijk vind ik het erg belangrijk dat zij ANVR+SGR aangesloten zijn…

Dit jaar vanwege de rondreis hebben we niet echt hoeven zoeken, aangezien we precies wisten welke reis etc… Welke route…

Naar Turkije ging ik altijd met dezelfde (9 van de 10 keer) omdat zij meestal het goedkoopste waren en in combinatie met een Nederlandse maatschappij… Dus ook ik ben wel touroperator gebonden.

Ik boek meestal voor de verre reizen alles zelf via internet en naar turkije als ik met de familie (+kleinkinderen) ga een resort, waarbij ik het resort via internet zoek en daarna kijk waar ik het goedkoopste kan boeken. Is meestal wel hetzelfde reisbureau. Als ik echter alleen naar Turkije ga boek ik vlucht en hotel via internet

Het is eigenlijk altijd turkije waar we heen gaan, we beslissen samen welke plaats het wordt, en dan ga ik op zoek naar wat me het leukste lijkt. De ene keer is het een appartement de andere keer all inclusief, maar heb altijd wel een voorkeur, wil meestal dicht bij het strand zitten, het centrum maakt me dan niet zo heel veel uit, maar moet er ook geen 20 kilometer vanaf zitten.

Ik zoek op internet naar de beste prijs. Temeer omdat wij met 5 personen zijn. Het moet wel anvr + sgr aangesloten zijn. Ik wil geen risoco lopen met kinderen.

anvr, heb ik niet zoveel mee sgr vind ik belangrijker, verleden jaar ging touroperator failliet toen ik in turkije was, heb er niets van meegekregen, ja een briefje op het bord, dat was alles, keurig alles geregeld, ook de terugvlucht en transfer. Dus zonder sgr boek ik er niet…

Wij kijken waar we heen willen, dan de vliegmaatschappij waarmee een organisatie vliegt, en de voorwaarden(of vliegtijden als die enigzinds bekend zijn)
Van deze factoren uitgaand gaan we kijken welke organisatie het wordt

Wel boeken we meestal bij hetzelfde reisbureau, omdat de meiden daar je goed helpen, je alle voors- en tegens helpen op een rij te zetten(bij een uitgebreidere reis bv) en ik de 22,50 bij elke reisorganisatie moet betalen, dus het graag gun aan een bureau dat er voor mij ook werkelijk EXTRA werk voor leveren, niet de organisatie die het opstrijkt!