Varia

Hoe is het ontvangst op het vliegveld(hartelijk?) Als je als toerist wordt opgepakt(arrestatie)ingevolge de verkeerde outfit,wat zijn dan de eventuele straffen?En tenlaatste,hoe zijn de accomodaties in Teheran,duur? graag antwoord op mijn vragen!gegroet:georgessiam.:chin:

Door de jaren heen is de ontvangst nogal veranderd. In 1996 moest ik alles uitpakken en stonden we urenlang in de rij. Mensen waren nerveus.

Het werd langzamerhand steeds eenvoudiger om Iran binnen te komen. De laatste keer dat ik er was is nu 2 1/2 jaar geleden. De nieuwe Imam Khomeini Airport is een fantastische verbetering en ik was binnen 10 minuten buiten het arrival gebouw.

Met de nieuwe sancties tegen Iran, zit het er wel in dat buitenlandse gasten weer beter gecontrolleerd zullen worden…

Bij een verkeerde outfit wordt je over het algemeen heel vriendelijk benaderd met het verzoek om je beter te bedekken. Bij aankomst op het vliegveld wordt je geholpen als je niet helemaal weet hoe het moet.

Over prijzen van accomodatie kan ik niets zeggen. Je kunt op tripadvisor kijken om er een idee van te krijgen. Verder staan er heel zeker goedkopere adressen in de laatste uitgave van LP