Wij gaan in juni naar Bali en hebben het plan om vanuit Ubud naar Amed te gaan en vandaar richting Sanur en dan weer naar onze laatste verblijfplaats bij homebalihome.
Is dit te doen met een scooter, ik heb gezien dat de afstand tussen Ubud en Amed best wel groot is maar er is ongetwijfeld iemand die weet of het redelijk te doen is.
Tsja… Ik zou niemand aanraden om op een scooter te gaan zitten op Bali, maar ik weet niet hoe ervaren je bent natuurlijk. Maar zeker omdat je met de taxi voor een klein bedrag ook alle kanten op gebracht kan worden zou ik altijd de taxi pakken.
Het verkeer op Bali is superdruk en mij zijn de regels lang niet altijd duidelijk zullen we maar zeggen. En ik vraag mij af of je de scooter wel in Ubud kunt huren en dan in Sanur af kunt geven?
Wij willen eigenlijk al vanaf het begin een scooter huren bij homebalihome en zo ons “rondje” Bali maken alleen had ik op de kaart gezien dat de afstand Ubud-Amed erg groot is vandaar…
De afstanden op zich zijn wel te doen. Wij zijn vanuit Sanur met de taxi in 2 uur van Sanur naar Amed gebracht. Volgens mij moet je alleen voor de scooters op Bali wel een motor rijbewijs hebben. Kijk goed na of je wel verzekerd bent etc. Maar qua afstand moet het op zich te doen zijn, Bali is niet gigantisch… Maar er liggen ook geen 3 baans snelwegen dus het schiet niet altijd even snel op.
Maar er zijn hier wel meer topics over met de motor/scooter Bali verkennen, moet je even de zoekfunctie gebruiken, daar staat alle info wel bij geloof ik.
Alles op Bali is met de scooter te doen, zelfs van (bijv.) Nusa Dua naar Gilimanuk op een dag (ca. 140 km). Maar, vraag is of je dat soort afstanden wilt rijden.
Het verkeer is in de grote(re) steden en op de grotere wegen een ongeregeld zooitje, gevaarlijk - met name voor de motoririjders-, smerig (stof, stank, dieselrook) en de zon verbrandt je levend.
Je hebt inderdaad een Nederlands motorrijbewijs “A” i.c.m. een internationaal rijbewijs nodig om hier legaal op een motor (er zijn geen brommers) te mogen rijden.
Laat je lekker in Ubud ophalen met een wagen met AC en naar Amed brengen, kost iets van Rp. 300 - 320.000,- voor de rit.
Dank je wel voor de reactie, ik denk dat we het zo ook maar gaan doen.