Over 14 dagen vertrek ik naar Cambodja, Phnom Penh.
Wil vandaar uit wat gaan rondtrekken.
Siem Riep en Battambang heb ik enkele jaren geleden al uitgebreid bezocht, dus
daar hoef ik niet meer naar toe.
Heeft iemand tips? ik hou vooral van het gewone leven daar, niet waar hordes toeristen
zijn.
Is fietsen een optie?
Verder zijn alle tips welkom, vervoer, leuke slaapplekken, enz.
Reis als vrouw alleen.
alvast bedankt.
Henria
Ik heb vooral genoten van Kampot en Kep. Ik verbleef in Kampot en daar eerst een fiets gehuurd maar wegens warmte uiteindelijk overgeschakeld naar een scooter die je voor 5dollar per dag kunt huren.
Kampot is zeer relaxed en van daaruit kan je veel dingen ondernemen, hetzij gewoon rondfietsen richting platteland (zoutvlaktes, vissersdorpjes, …). Je kunt perfect dingen alleen ondernemen. Alles is superveilig en de mensen zijn altijd bereid om je te helpen.
Ik heb ook een excursie geboekt ter plaatse via Kep Autrement, met Marie, dat is een Belgische (franstalig) die al meer dan 10 jaar in Cambodia woont (in Kep) en die zeer leuke en originele excursies organiseert. Wij waren met 3 en hebben een ganse dag met de scooter rondgereden (60 km in een dag) tot aan de grens met Vietnam. Langs de route geen toeristen tegengekomen dus dat wil al wat zeggen.
De route neemt je mee doorheen het platteland en af en toe wordt er gestopt om wat uitleg te geven. Heel mooi vond ik de buffels die we in grote getale gezien hebben.
Tour kost 15 USD als je met 3 bent (30 USD alleen en 20 USD met 2). Ik was alleen maar had geluk dat er nog 2 andere geboekt hadden.
Marie is een supertoffe meid die Frans, Engels en Kmer spreekt dus superhandig.
Een echte aanrader.
Als je in Kampot verblijft kan je perfect met de scooter naar Kep gaan om er ns de heerlijk krab te eten en er de krabbenmarkt te bezoeken. Ik heb 4 nachten in Kampot verbleven en had er gerust langer kunnen blijven. Ook heb je nog rabbitisland maar dat heb ik wegens gebrek aan tijd niet meer in mijn programma kunnen inlassen.
Hee Henria,
Alles gaat gewoon met de bus. Phnom Penh Sorya is de beste busmaatschappij, maar ook een van de duurdere.
Kampot is geweldig! Pepper Guesthouse 6-7 dollar per nacht incl. fiets en wifi. Van Kep heb ik ook genoten.
Hans.
Ondertussen ben ik weer terug van een heerlijke vakantie in Cambodja.
Gefietst, scooter gehuurd, Genoten van Phnom Penh, Kampong Chamh, Kampot en kep.
Vandaar uit veel rondgetoerd.
Prima accommodaties, lieve mensen.
Kortom genoten.