Als onderbreking van mijn reis naar Thailand in November had ik het volgende schema in mijn hoofd, wellicht is dit te veel reizen in korte tijd!
Bangkok -Phnom Penh 2 nachten
Phnom Penh -Sihanoukvile 3 nachten
Sihanoukvile-Kampot 2 nachten
Kampot- Kep 2 nachten- Terug naar Phnom Pehn.
Dit alles dacht ik te doen met busritten, afstanden zijn niet zo groot. Is dit een beetje te doen of moet ik er iets uitlaten.
Ik heb voor dit gedeelte van Cambodja gekozen omdat ik b.v Siamreap al eerder heb bezocht.
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Karin
vlieg je van BKK naar PP? want anders is het wel een hele lange busreis. De wegen zijn weliswaar beter geworden waardoor dingen een stuk vlotter gaan maar ik zou het liever niet in 1 dag doen. Ik zou dan eventueel een stop maken…ok, beetje omrijden… voor batambang.
Voor de rest is het wel een realistische planing.
Ik ben zelf in kampot geweest en 1 dag daar is meer dan genoeg dus 1 nachtje slapen en dan weer weg. Kep is vind ik geweldig en ik kan je een onwijs mooi resort aanraden hier de url. http://www.veranda-resort.com/index.php dit resort is helemaal gebouwd van Hout en wij hebben hier 3 dagen gezeten. Het is echt midden in de natuur en het was echt zeer leuk om te relaxen daar zie dat ze er nu ook een zwembad hebben die hadden ze niet toen wij er waren. Verder zijn er in Kep ook genoeg activiteiten te doen om je zoet te houden en dan vooral de jungle is en naar een pepper plantage.
Wij hebben vooral gereisd met taxi’s van Shinoukville naar Kampot en Kep.
Halllo Moira, bedankt voor je informatie, toevallig heb ik dit resort gisteren avond geboekt. Ik denk dat ik je advies opvolg en daar een nacht bij boek.
BKK als je alles hebt gelezen vliegt ze van Bkk naar Phom Phnenh dus de info over de bus en de grens over heeft ze niet nodig. Ja dat resort is echt prachtig Karin zo lekker in de natuur echt om te relaxen ik heb daar ontzettend veel zitten lezen.
Goed idee om langer in Kep te blijven ! Het is er heel leuk.
Een plaats zonder straatverlichting, waar vind je dat nog ?
Ik moest na 6 uur 's avonds terug op de fiets, zag geen hand voor ogen,
maar de weg was gelukkig recht, dus ik leef nog. www.kepbotanica.com kun je lekker en goedkoop eten, en Nederlands praten met Stefaan, een Belg die het samen met zijn Cambodjaanse vrouw runt.
Sihanoukville is wat te toeristisch voor mijn smaak, dus daar zou ik ook
een dagje minder doen.