Graag wil familie uit Indonesie met mij komende zomer vanuit Nederland ook een paar dagen naar Londen UK.
Steeds krijg ik diverse adviezen maar zo verschillend!
Van de Engelse ambassade hier tot in Dusseldorf (dl) tot de Engelse ambassade vooraf in Jakarta!
Wie kan mij zeggen ervaring te hebben met dit probleem en wat te doen???
Je moet eerst verblijf NL rondkrijgen (3 maand Schengenvisum) en vervolgens is krijgen UK visum, ook vanuit Indonesie doen, veel makkelijker. Wel ruim timen met doorlooptijd enzo.
Het visum voor Nederland wordt uiteraard in Jakarta al aangevraagd. Oook rekening houdende met ramadan en afspraaktijden bij ambassade. Maar het probleem ligt bij een week naar Londen/Engeland. Waar een (toeristen)visum aan te vragen. Hier in Nederland bij de Engelse ambassade of ook in Jakarta bij de Engelse ambassade??? Ik kreeg diverse antwoorden, zelfs via Dusseldorf/Duitsland maar wat is het beste advies???
Hartelijke dank voor reactie!
Zoals boven uitgelegd: in Jakarta. En nadat ze het Schengenvisum binnen hebben. Hebben dit 2 x gedaan voor Srilankaanse familie en in die volgorde liep het écht het beste, ze konden gewoon vanuit NL naar UK en terug. Natuurlijk wel duidelijk een multiple-entry Schengenvisum regelen, gemotiveerrd door dit reisschema…