Vancouver Island, of niet?!

Over een paar dagen vertrekken we naar Vancouver om een rondreis van 3 weken te maken.We twijfelen heel erg of we naar Vancouver Island moeten gaan, of niet. We houden van natuur en hoeven niet zo nodig naar steden/dorpen en wineries. Is het de hele reis waard? We gaan al naar Jasper, Banff, Yoho, Glacier, Wells gray e.d.

Heeft iemand tips en informatie? Alvast bedankt!
Groeten, Marco

3 Weken is niet zo lang om een oppervlakte van ruwweg 15x Nederland (globaal) te bekijken (gebied in het rondje Vancouver, Banff & Jasper).

Daarnaast hangt het er ook vanaf of je graag (en veel!) rijdt.
Vancouver Island is mooi, maar er zoveel moois in NoordWest Canada.
Dat kun je onmogelijk in 3 weken bekijken.

Welcome to Canada en het “Canada dilemma” :slight_smile: (anders gezegd “de kunst van het weglaten”).

Ik zou eerder tijd inruimen voor de dingen die je (onverwachts) onderweg tegenkomt.

Rob

1 like

Je kunt in 1 dag de oversteek maken van Vancouver naar Nanaimo en dan doorrijden naar Tofino of Euclulet. Onderweg zijn nog enkele provinciale parken die de moeite van het stoppen waard zijn. Als je 3 nachten aan de west kust blijft heb je twee dagen om een aantal van de hiking trails bij het Pacific Rim national park te doen en nog bv een beren of orca excursie van enkele uren.
De bergen, gletschers, meren en watervallen in de rockies zijn supermooi, maar dat regenwoud in het pacific rim NP vond ik ook erg indrukwekkend.

Zoals Rob zegt, het is best een goed idee om wat ruimte over te houden in je globale planning zodat je terwijl je onderweg bent nog een beetje kan schuiven, afhankelijk van wat je tegen komt of eventuele weersomstandigheden etc.

Veel plezier iig! :slight_smile:

1 like

Bedankt voor jullie reacties!.

Pacific Rim NP zou inderdaad onze reden zijn om het stuk door Vancouver Island te rijden. Het kost ons alleen 4 dagen van de 22 die we hebben om in Calgary te komen :frowning: Ergens blijven om dat het zo mooi is en dat niet kunnen omdat je door moet is niet wat we willen… Ik denk dat we er wel uit zijn…

Maar, reacties zijn nog steeds welkom!

groetjes Marco