Voor 2012 heb ik plannen om een rondreis te gaan maken van 3 a 4 weken door West-Canada,
met name Vancouver Island, dat wordt dus veel natuur en wildlife!
De reisperiode en de invulling van de reis uiteraard in overleg.
Heb inderdaad ongeveer dezelfde plannen rond eind augustus zijn er nog goodkope tickets te vinden. Ik fotografeer graag wildlife. Somige excursies zijn erg exclusief… waardoor de reis erg duur kan worden. Wat was jouw idee om Canada te verkennen, en met wat voor budget?
gReetz Cathy
Wil je alleen Vancouver Island zien? of ook nog het vaste land op?
Dan zou ik zeker 4 weken gaan, wij hebben 2 jaar terug een rondreis gemaakt. We zijn begonnen in Calgary, via Banff, Jasper Whistler naar Vancouver toegereden. Daar zijn we 2 dagen geweest, toen met de ferry naar V.I. we hebben helaas maar een klein stukje gezien want we zijn naar ‘beneden’ op het eiland gereden, naar Victoria. Bij Tsawassen de ferry weer naar Vancouver en toen via Kelowna weer naar Banff en Calgary.
Het eiland was erg mooi, jammer dat we maar een klein stukje gezien hebben, maar de mensen die we spraken die zeiden allemaal dat het eiland naar het noorden toe ook erg mooi is en dat het het leukst is om het eiland te combineren met bijv. De Rockies.
mijn plannen zijn al geboekt. Ik vertrek 1 sept richting Vancouver om dan na 4 dg in de stad de auto op te halen en rond te toeren.
Rockies (met de parken) dan westwaarts Prince George.
Zeker ook Vancouver island, zeekayakken, orka’s spotten om uiteindelijk 30 sept weer terug te vliegen.
Heb een Fly/drive geboekt en neem een tent mee, had al eerder een oproep gedaan voor een reismaat maar helaas…
Dus,…
weet niet zeker of je nu ergens in Canada bent?
Maar ik wil volgende of evt deze week nog naar Vancouver Island gaan. Ik wil kijken of een auto huren handig is en lekker een roadtrip doen daar??
laat maar horen als dit je leuk lijkt