Vanaf september 2012 ook vrijwilligerswerk in Samoa

Vanaf september 2012 verwelkomt Projects Abroad ook in Samoa iedereen vanaf 16 jaar die op zoek is naar vrijwilligerswerk in een bijzondere bestemming. Op Opulu, Samoa’s op-een-na grootste eiland, zijn er in en rond de hoofstad Apia verschillende vrijwilligersprojecten.

Zo is er behoefte aan vrijwilligers bij een aantal sociale projecten met kinderen, bijvoorbeeld op een kleuterschool of een centrum voor kinderen met een beperking.

Daarnaast ben je welkom als vrijwilliger bij een lesgeefproject op een lokale basis school of middelbare school. Hierbij help je vooral bij Engelse les, maar is er soms ook behoefte aan hulp bij andere vakken.

Wil je meer weten over vrijwilligerswerk in Samoa, bekijk dan onze website of neem contact op via [EMAIL=“info@projects-abroad.nl”]info@projects-abroad.nl / 078-6131356.

Groetjes,
Projects Abroad

Hoi ik wil dit even kwijt. Ik vind dit misselijkmaakend
en dat ze zelf niet weten wat er in de stillen oceane
allenmaal aan de hand is, en ook verkeerde invloed
brengen op samoa en de rest van de eilandjes
in de oceane, laat dezen met rust en heb AUB
respekt voor dezen mensen. Heb je niet genoeg
aan je eigen probleem.En waarom ik dit doe
is,om dat ik op de hoogte ben met dit problemen
Gr gerard

Hoi Gerard,

Ik denk niet dat het per definitie respectloos is om scholing aan te bieden aan de mensen die in de Stille Oceaan wonen.

Juist door dit soort projecten worden zich weer meer mensen bewust van de eventuele problematieken die spelen op dit soort eilandgroepen, mits het vrijwilligerswerk natuurlijk goed ingevuld wordt.

Groetjes, Cyriellie

EUR 1.895 voor een maand vrijwilligerswerk te doen??
Waarom zo duur? En hierbij moet je nog je kosten van je ticket, inenting, werkvisum nog bij optellen want die moet je zelf regelen…

Dat wordt dan een hele dure vrijwilligerstrip zo!
Vooral als je weet dat accomodatie, eten en drinken op Samoa gewoon goedkoop is.

Ik ben er genoeg mensen tegengekomen die gewoon op eigen gelegenheid naar Samoa zijn gegaan om te werken (betaald of als vrijwilliger) en die hadden daar echt geen dure organisatie voor nodig. Velen logeerden gewoon in een prima guesthouse of werden als dank voor hun werk gewoon door de mensen uitgenodigd om in hun huis te verblijven (zonder daar geld voor te vragen).

Samoa is economisch gezien misschien wel een ontwikkelingsland maar de scholen etc. zijn er gewoon prima hoor.

Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat je de kosten voor deelname hoog vindt, het is ook een flinke investering. In dit bericht leg ik je graag uit wat er bij de kosten is inbegrepen en hoe Projects Abroad het geld besteed. Hopelijk heb je zo beter inzicht in waarom deze kosten betaald worden door de vrijwilligers.

Projects Abroad is een zelfstandig opererende organisatie en is niet gekenmerkt als non-profit organisatie (wij ontvangen geen subsidies of steun van overheden) en al onze medewerkers (nationaal en internationaal) zijn in loondienst en ontvangen een salaris. Alle accommodatie wordt door ons voor jou geregeld en ook nemen wij de maaltijden voor onze rekening. Wij werken, in 99% van de gevallen, met gastgezinnen om de culturele ervaring te vergroten en een thuis ver van huis te bieden. Deze gastgezinnen ontvangen hiervoor uiteraard een vergoeding en hebben op deze manier ook een kans op betere leefomstandigheden. Daarnaast is er een goede verzekering bij ons pakket ingesloten zodat je je geen zorgen hoeft te maken over jouw bagage, medische kosten en aansprakelijkheid.

Wij werken wereldwijd met 500 man eigen personeel om jullie vooraf en tijdens jullie verblijf zo goed mogelijk te begeleiden! Daarnaast wil Projects Abroad niet dat de lokale organisaties en projecten waarmee we samenwerken financieel moeten bijdragen om vrijwilligers te kunnen ontvangen.

Verder worden er jaarlijks vele brochures opgevraagd en verstuurd, worden er bijeenkomsten georganiseerd en worden er op beurzen of scholen voorlichting gegeven. Voor dit alles is natuurlijk ook apparatuur nodig zoals kopieermachines, faxen en computers. Al de genoemde kosten worden over alle programma’s verdeeld, zoals hieronder is uitgebeeld.

**Kosten tijdens jouw verblijf**(o.a. accommodatie,   eten en verzekering) 22%             **

Begeleiding vooraf en in de bestemming** 23%
Projectontwikkeling en toezicht 19%
Bewustwording creëren, communicatie, werving 19%
Wereldwijde werkzaamheden en administratie 17%

Al onze projecten zijn in ons eigen beheer en daarom reserveren wij ook een bedrag om bestaande projecten te bezoeken, te onderhouden en waar nodig te verbeteren. Daarnaast investeren wij ook in de ontwikkeling van nieuwe projecten en bestemmingen. Op onze website lees je nog meer over de meest gestelde vragen rond financiën.

Hopelijk begrijp je zo beter de kosten voor onze projecten. Uiteraard is het aan iedereen zelf om te beslissen of ze zelf de dingen willen regelen in de bestemming of dat ze liever kiezen voor een organisatie als de onze.

Mocht je nog vragen hebben, kun je deze ook altijd stellen via [EMAIL=“info@projects-abroad.nl”]info@projects-abroad.nl of telefonisch op 078-6131356

Groetjes,
Projects Abroad