Reizen in Zuid Afrika? Doe ook vrijwilligerswerk! De geheel vernieuwde website van Projects Abroad biedt nog meer info over het land en alle vrijwilligersprojecten: www.projects-abroad.nl. Geef bijvoorbeeld IT lessen aan kinderen, werk mee aan bouw van huizen of kies voor het sportproject in Kaapstad en leer straatkinderen zwemmen en surfen. Daarnaast vind je ook foto’s, video’s en ervaringsverhalen van oud-vrijwilligers en lees je meer over waarom je voor Projects Abroad kiest.
Ik denk dat ik ook maar eens zo’n vrijwilligerswerk bureautje ga oprichten. Lekker rijk worden over de ruggen van arme kindertjes en naïve dogooders!
Beste Martijn,
Bedankt voor je reactie. We staan altijd open voor een kritische blik omdat ook wij denken dat het altijd beter kan. We begrijpen zeker dat vrijwilligers bij Projects Abroad een flinke investering doen wanneer ze kiezen voor één van onze projecten. Ik leg je graag uit waar de kosten vandaan komen. We werken namelijk met vele lokale medewerkers, die zorgen dat je wordt begeleid tijdens je aankomst, binnen je project, bij problemen en zij organiseren sociale activitieiten. Daarnaast zijn er ook vele gastgezinnen die een financiële bijdrage krijgen voor het opvangen van vrijwilligers. Samen met lokale organisaties wordt bepaald waar welke hulp nodig is zodat vrijwilligers op de juist plek ingezet kunnen worden. Meer uitleg over wat er bij de kosten is inbegrepen en waarom je dit betaalt, vind je op onze website bij de meest gestelde vragen over financiën (http://www.projects-abroad.nl/contact-en-meer-info/veel-gestelde-vragen/financien-rondom-vrijwilligerswerk-in-het-buitenland/). Mocht dit toch niet duidelijk zijn of je hebt andere vragen, dan kun je natuurlijk altijd bellen of mailen. (info@project-abroad.nl of 078-6131356)
Met vriendelijke groet,
Projects Abroad Nederland
Dat begrijp ik zeker, en aan de hand van jullie eigen pagina kom ik dan ook tot mijn conclusie. (ervanuitgaand dat deze gegevens ook echt kloppen)
19% Bewustwording creëren, communicatie, werving
17% Wereldwijde werkzaamheden en administratie
23% Begeleiding in Nederland en ter plaatse
Veel uitleg erbij die het allemaal iets mooier probeert te maken dan het is, want eigenlijk is gewoon 59% van het betaalde bedrag direct voor de bedrijfsvoering/loonkosten.
Dan is er nog de 19% Projectontwikkeling en toezicht, iets wat je wellicht (deels) als bedrijfskosten/loon kunt beschouwen, al zal hier met lokale mensen gewerkt worden neem ik aan dus komt er voor dit deel in ieder geval iets ten goede aan de mensen in ontwikkelingslanden.
Als ik vervolgens er nog aan denk dat het mensen (op dit forum) gelukt is om bijvoorbeeld voor 360 euro 3 maanden naar Kenia te gaan voor vrijwilligerswerk (=12% van jullie prijs) dan kan ik niet anders concluderen dat er veel verdient worden aan de armoede van de een, en de dommigheid van de ander. Toegegeven, er zal vast een bedrag vanuit jullie richting de lokale werkers gaan, maar een totaalverschil van 88% is moeilijk te verklaren.