Op dit moment heb ik vanwege mijn gezondheid een tussenjaar. Ik ben 3de jaars student Pedagogiek en zo rond april/mei zou ik een aantal maanden willen werken op een vrijwillgers project met kinderen in het buitenland, waar ik ook echt wat kan betekenen.
Nu ben ik van de zomer met een organisatie naar zuid afrika geweest, mijn eerste keer dus fijn dat alles dan geregeld wordt. Nu kost dat toch behoorlijk wat geld en ik zou nu dan ook liever met kleinere/goedkopere organisaties willen gaan of bijv. zelf een project aanschrijven.
Nu is dat alleen niet heel gemakkelijk te vinden, dus ik wou hier eens naar ervaringen vragen.
qua landen heb ik niet echt een voorkeur, al neig ik nu naar Azie, dat kan morgen weer anders zijn, haha. Ik ga voornamelijk voor het project.
Mocht je interesse hebben in Peru…dan heb ik hele leuke projecten voor je! Wij zijn een Spaanse school uit Cusco en wij bemiddelen gratis voor diverse sociale projecten in en rond Cusco. Wij hebben geen dure paketten, waarbij je eigenlijk niet eens weet hoeveel je nu voor wat betaald. Als je bij ons Spaanse les wilt, betaal je voor Spaanse les en als je bijvoorbeeld bij een gastfamilie wilt wonen dan betaal je daarvoor, maar geen extra of verborgen kosten en ook geen kosten voor het vrijwilligerswerk.
Wij hebben ook een aantal projecten met kinderen waar normaal gesproken stagiaires met een pedagogische opleiding aan de slag gaan, maar ook vrijwilligers met een vergelijkbare achtergrond zijn meer dan welkom. Als je interesse hebt, kijk dan op www.proyectoperucentre.org en mail me op [EMAIL=“info@proyectoperucentre.org”]info@proyectoperucentre.org. Dan geef ik je gedetailleerde beschrijving van de mogelijkheden die wij voor jou hebben.
je zou eens op www.cambodia-dutch.org kunnen kijken. Hier kun je als vrijwilliger bijdragen aan kleinschalige projecten op het platteland van Cambodja. De kosten verrekenen we 1 op 1, dus je betaald puur datgene wat je gebruikt.
Momenteel zijn we een medische post aan het bouwen, kijk hier, op het platteland, dus ben je met jouw opleiding zeer welkom!
Hallo,
Je kan ook eens kijken op de website van Vrijwillig Wereldwijd: www.vrijwilligwereldwijd.nl.
We hebben projecten in 8 verschillende landen, waaronder Vietnam en Nepal.
Mocht je toch iets anders leuker of interessanter vinden hebben we ook nog projecten in de continenten: Afrika en Zuid-Amerika.
Op onze website vind je meer informatie over onze organisatie, landen, projecten, prijzen en ervaringen van oud-vrijwilligers.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, kan je ons altijd even mailen: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl
We wensen je in ieder geval al veel succes en hopen dat je vindt wat je zoekt!
Vriendelijke groet,
Team van Vrijwillig Wereldwijd