Vanaf Koh Chang naar Cambodja

Hoi allemaal,

In maart 2013 vliegen mijn vriend en ik naar BKK. Wij zijn al eerder in Thailand geweest en hebben toen 2 weken in het noorden gereisd en 1.5 week naar Phuket, Phi Phi, Koh Lanta en Krabi. Graag willen wij met onze nieuwe reis via BKK, Koh Samet en Koh Chang naar de grensovergang met Cambodja reizen.
Op het forum lees ik veel over reizen vanaf BKK naar Cambodja, maar niets over Koh Chang naar Cambodja. Vandaar mijn vraag: hoe makkelijk/moeilijk is het om vanaf Koh Chang naar Cambodja te reizen? Weet iemand toevallig ook hoeveel tijd je vanaf Koh Chang naar de grens kwijt bent?

Alvast bedankt!!

Met de overzetboot van Koh Chang naar Trat(1uur)Om het gemakkelijk te houden kan je een taxi nemen in Trat richting Hat Lek(grensovergang Cambodja)

Das inderdaad een optie, maar eigenlijk wilde ik via de grensovergang bij Piopet direct door naar Siem Raep. Volgens mij is dat via Hat Lek weer uit de richting?

het makkelijkste en snelste is om op koh chang een reis naar angkor wat te boeken deze worden op vele plaatsen aldaar verkocht/aangeboden.

Nou als je met een minibus van Koh Chang naar Poipet gaat ben je al 5 uur kwijt dan nog eens met een taxi naar Siem reap ben je ook nog zo’n 3 uurtjes zoet mee.
Was het nog vergeten te vermelden,indien je een bus neemt aan de grensovergang richting Siem Reap ben je wel zo’n dikke 5 uur onderweg!

Oke, klinkt inderdaad gemakkelijk. Kunnen jullie ook een idee geven van de prijzen/uren die je kwijt bent? Ik neem aan dat je niet onder het overstappen bij de grens uitkomt?
Alvast bedankt voor alle reacties tot nu toe!!! :dag:

je zal bij de grens inderdaad wel moeten overstappen en zoals Georges al aan geeft zal het zo’n 8 tot tien uur duren eer je er bent, trek hier dus maar gerust een dag voor uit. ik was zo’n 8 jaar geleden op koh chang en als ik het goed heb onthouden koste het toen rond de 6000 bath…??

amfoor is trouwens erg mooi bij zon opkomst, probeer 's-avonds een motortaxi voor de volgende ochtend te regelen

Oeps…tegenwoordig kost dat ongeveer 900 - 1100 per persoon (visum niet inbegrepen). Vertrek met de eerste of tweede ferry (7u of 8u) en rond 17u zou je op je bestemming moeten zijn. Dus inderdaad een volledige dag kwijt aan reizen.

Mss toch wel handig om je visa voor Cambodia vooraf elektronisch aan te vragen via de website van het Cambodiaans Ministerie.

Grtz,

Wim

OK, is duidelijk toch allemaal wat omslachtiger dan gedacht!

Ons plan was eigenlijk om via Thailand naar Cambodja en Vietnam te gaan. Vanuit Vietnam wilden we terugvliegen naar Bangkok om onze terug vlucht te pakken. >>>

Zou het (visumtechnisch) gemakkelijker zijn om vanuit Thailand, direct op dag 1 naar Vietnam te vliegen, waarna we Cambodja ingaan en van Cambodja weer naar Thailand?
Ik heb uit meerdere fora begrepen dat het gemakkelijker is om de grens naar vanuit Cambodja naar Thailand over te gaan als andersom.
En heeft iemand ervaring van de grens tussen Vietnam (Ho Chi Minh City) en Pnomh Pen?

Vast bedankt voor de reacties tot nu toe!!

Groetjes,

wy hebben het vorig jaar gewoon geboekt in koh chang , 3 D prive tour , alles super goed geregeld van vertrek tot aankomst , vonden het jammer dat we maar 3d geboekt hadden , is gewoon super, :cheer: