Hoe van Battambang naar Koh Chang?

Hallo allemaal,

Maandag vertrek ik naar Thailand om vervolgens door te reizen naar Cambodja.
De route die ik wil maken is Bangkok, vliegen naar Phnom Penh, met bus naar Siem Riep. Dan met boot naar Battambang en dan…
Dan loop ik vast. Hoe kom ik het makkelijkst en snelst vanuit Battambang op Koh Chang. Graag jullie advies.
Alvast bedankt

Hallo,

Je zou kunnen gaan van Battambang naar Boipet met een taxi. Dat is ongeveer 3 uur rijden.
Je kunt dan de grens over en bent dan in Thailand. Vanaf daar kun je met de trein of bus alle kanten op binnen Thailand. Weet alleen wel dat je maar 15 dagen krijgt als je over land Thailand inreist.

van BTB naar Poipet inmiddels genoeg nrmale bussen. de grens over-aan de Thai kant-als je wil-rondvragen-er staan altijd minibusjes, meest voor BKK-soms ook voor Trat/ferry steiger Chang.
Anders naar Aran=bordertown, gewone bus. elk uur, naar Chantaburi-overstap-dan Trat-etc.
sites met meer info_gebruik google:
canbypublications-for KHmer bustimes
whitesandspublications-for any re KOh Chang-incl. transportation
talesofasia-for all Thai-Khmer borders and how to get there.
ALT: vanaf BTG share taxi naar PAILIN_weg is nu redelijk goed, dan (of taxi verder prive afhuren) motodop naar border-talesof sia heeft e naam-aan Thaise kant elk uur minibus naar Chanta-en als boven. Is korter in kms-niet noodzakelijk in tijd-vanwege lange wachttijden. Maak al je riel op in Camb-in Thaild niks waard!

Hoi Karin,

Ik wil in april precies dezelfde route doen, heb je nog tips?

gr Jochem