Ik kom er niet helemaal uit. Wat is het snelste/makkelijkste reizen naar Koh Chang, vanuit Battambang of phnom penh ?
Ik heb dezelfde vraag maar dan andersom , hoe van Koh Chang naar Cambodja te reizen…wie heeftvhier ervaring mee? Alvast bedankt!
Via Wereldwijzer app
Van Ko chang kan je naar trat daar een minibusje naar de grens en dan een tuk tuk naar ko kong en daar de bus naar pp. Ben je echt wel een dag mee kwijt vooral doordat de aansluitingen waarschijnlijk niet goed zijn. Je kunt ook stoppen in ko kong best een leuk plekje met o.a. mangrove in de omgeving.
Oke, is het raadzaam om in Nederland vast een visum te regelen? En kun je vanaf KC beter naar battambang gaan of naar PP?
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Visum ter plekke betaal je wel wat smeergeld vaak 25 ipv 20 dollar (cambodia is nummer 5 in meest corrupte landen ter wereld) maar je bent er zo doorheen. Naar Battambang heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me net zo goed een hele reisdag. Je moet dan naar de grensovergang bij poipet waar we vanuit het verleden slechte ervaringen mee hebben.
Oke, dan zullen we denk ik eerst maar naar PP gaan, bedankt!
Via Wereldwijzer app
2 jaar geleden van shihanoukville naar koh chang gereisd, dat kost ook een volle dag waarbij de minivan maffia in Thailand je extra probeert te laten betalen voor zogenaamde extra of te zware bagage.
Ik denk dat je vanaf Phnom Penh sneller in Thailand bent omdat je nu eenmaal meer mogelijkheden hebt om te reizen. Maar ik ben nog nooit in battambang geweest dus kan niet vergelijken.