Vanaf Johannesburg naar Blyde River Canyon en Kruger, hoe...?!

Hallo!

Samen met een vriendin vlieg ik 9 januari naar Kaapstad. We blijven daar ongeveer 1,5 maand (gaan daar ook vrijwilligerswerk doen). Vanuit Kaapstad willen we met de Baz-bus richting Port Elizabeth gaan en op verschillende plaatsen stoppen. Het idee is om vervolgens vanuit Port Elizabeth naar Johannesburg te vliegen. Vanaf daar zijn we nog een beetje zoekende… We willen graag de Blyde River Canyon zien en het Kruger park. Maar… we kunnen en willen (liever) geen auto huren, dus: hoe komen we daar dan? Mini-bus? Wat zijn hiervoor de opties? En hoelang gaat dit ongeveer duren? We vliegen na Zuid-Afrika nml nog door naar India. We hoeven niet heel de Panaroma route af te leggen, het gaat ons vooral om de Blyde River (uitzicht over three rondavels) en daarna natuurlijk 't Kruger Park! We hopen dat jullie tips en ideeën hebben!

Alvast dankjewel!

Gr. Yara

Er zijn genoeg tourtjes die vanuit Johannesburg daar naartoe gaan. http://www.livingstonetrails.co.za bijvoorbeeld. Maar dat kost een stuk meer dan wanneer je zelf een auto huurt. Minibus is geen optie. Tourtje van 4-5 dagen heb je wel genoeg aan. Het heeft geen zin om maar een deel van de panoramaroute te doen, de route is maar 70km lang dus je wint amper tijd door alles over te slaan. En natuurlijk zou het gewoon ontzettend jammer zijn om te gaan haasten…

Hoi Martijn,

Dankjewel voor je reactie! Je hebt gelijk, we moeten zeker niet gaan haasten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat de Panorama route ‘‘maar’’ 70 km was dus dan is het wel te doen. We hebben inderdaad gezien dat tourtjes een heel stuk duurder zijn, jammer… Een voorwaarde om een auto te mogen huren is toch dat je 5 jaar een rijbewijs hebt, of hoeft dit niet persé? En stel we gaan toch met een auto vanuit JB, is het dan verstandig om met diezelfde auto 't Krugerpark in te gaan? Of kun je vanaf daar beter met bijv. een georganiseerde tour verder 't park in gaan?

Gr. Yara

Oh, Martijn, nog een vraag… Wat waren bij jou de kosten in totaal ongeveer? Voor 4 dagen, zelf auto huren, entree, accommodatie, etc. Dan kunnen we de kosten een beetje vergelijk met die v.d. tours… Dankje!

De laatste keer dat ik in kruger park was heb ik een klein autotje gehuurd voor 5 dagen, was 150 euro ongeveer. Geen idee over huurvoorwaarden, moet je per bedrijf checken denk ik. Overige kosten waren rond de 150-175 euro pp dus het zal een 250 euro pp hebben gekost. Dit op basis van kamperen.