In december reis ik alleen door Zuid-Afrika. Ik wil graag een dag Blyde River Canyon doen en 2 dagen/1 of 2 nachten Kruger park. Wie heeft er hier goedkope opties voor iemand die alleen reist? Er zijn zoveel mogelijkheden maar ik zie niet echt “goedkope” opties voor enkele reizigers (ik zie ook gewoon door de bomen het bos niet meer!).
Als ik met meerdere ging reizen had ik waarschijnlijk zelf met de auto gereden maar dit is alleen natuurlijk duurder en niet leuk.
Of is er iemand die van 6 tot 9 december dit vanuit Nelspruit wil doen en een auto wilt delen?
Ik vraag me af of een autootje huren toch niet een goedkopere oplossing is dan bijvoorbeeld met georganiseerde tours / privé tour mee?!
Heb je al eens gekeken op www.sunnycars.nl bijvoorbeeld? Zij hebben vaak goede deals voor autohuur. En voor de genoemde locaties kun je prima uit de voeten met een normale auto dus je hebt geen (dure) 4x4 nodig
Het wordt hier wel drukker in december maar wellicht heb je mazzel in Kruger Park. Ik weet dat SANParks een actie heeft voor de eerste week in december 2011. Dus wellicht dat je dan wat geld kunt besparen op accommodatie in het Kruger. Zie hun website: www.sanparks.org voor beschikbaarheid en tarieven.
En heb je hier op Wereldwijzer ook niet een subforum waar je reisgenoten kunt zoeken? Kun je je vraag omdraaien en aanbieden dat er nog iemand met je meekan naar Kruger zodat je - alsnog - kosten van een huurauto kunt delen!
Groetjes en veel plezier alvast. Het is zó december!
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com
Wat versta je onder de ‘goedkope opties’? Toegang tot het Kruger park bedraagt nu R180 pp (ongeveer Eur 18,-), en wat Natascha al schrijft: met een auto huren ben je waarschijnlijk het meest voordelige uit.
Alternatief kun je kijken naar de bazbus, die rijdt niet door het Kruger en de Blyde River Canyon, maar mogelijk kun je ergens overnachten in bijv. een backpackers hostel (de goedkoopste optie) en vanuit daar georganiseerde dagtochtjes doen naar Kruger en de canyon.
R180 heb ik er graag voor over. Maar ik zit nu bij een backpackers in Nelspruit en zij bieden een package aan van R4575 voor 1 dag blyde river canyon and 2 dagen Kruger. Best veel geld voor 3 dagen… Alleen de Canyon tour kost al 125 euro voor een beetje rondrijden en sight seeing… Heb tot nu toe één iets goedkopere optie gezien maar dat bedrijf reageert niet op mijn enquiry…
Zal eens een oproep plaatsen, dat is inderdaad wel een optie denk ik!
Een klein huurautootje heb je al voor 19 euro per dag, en dan rij je bijvoorbeeld in een Chevrolet Spark. Misschien niet gezellig, maar je kan wel gaan en staan waar je wilt en bent niet afhankelijk van anderen.
Kleine auto huren is inderdaad het goedkoopst, maar als je alle kosten telt zal het niet veel schelen ten opzichte van een goedkope tour. www.livingstonetrails.co.za is wel een goede, en niet duur. Geloof rond de R4000 voor een tour jhb-kruger-jhb.
Hi Remco,
Jij hebt het over een huurautootje van 19euro [per dag. Ik vind op sunnycars, de auto waar jij het over hebt rond de 38 euro per dag. Of kijk ik nu niet goed? En kan ik met zo’n klein autoothe het krugerpark door???
Weet iemand tevens wat de kosten zijn voor accomodatie in het krugerpark, low budget? Wat moet ik hier ongeveer voor rekenen?
Niet enkel de prijzen voor overnachtingen, maar ook alle andere nuttige info over het Krugerpark vind je op http://www.sanparks.org/parks/kruger/. Daar worden trouwens ook regelmatig “specials” voor bepaalde periodes vermeld. Uiteraard geeft deze website ook info over alle andere parken van Sanparks. Je kunt alles perfect per park checken.
Ik zou voor de auto eens kijken op www.eautohuur.nl, daar kost een Chevrolet Spark in december 19 euro per dag. Met deze auto kan je prima het Kruger in, zelfs de meeste onverharde wegen zijn goed te doen.
Reken voor goedkope accommodatie (huisje zonder eigen keukentje) tussen de 70 en 80 euro per nacht. Mocht je nog ergens een safaritentje zonder keuken en badkamertje kunnen vinden dan zal je nog iets goedkoper uit zijn.
Zie inderdaad www.sanparks.com, hier kan je online een profieltje aanmaken en accommodaties bekijken op beschikbaarheid en gelijk boeken.