Vanaf half Maart oostkust Australië: doen of wachten?

Hey allemaal,

Ik was van plan om einde van het jaar naar Australië en NZ te gaan, maar door recente ontwikkelingen wil ik eigenlijk niet meer zo lang wachten en zo snel mogelijk weg…

De eerste mogelijkheid lijkt me om Maart te vertrekken, alleen ik vraag me dus af of het wel een goede tijd is om de Oostkust te doen.

Ik wil graag van Melbourne naar Cairns (of andersom)… Ik lees op internet verschillende adviezen over reizen in de maanden maart - april… Wie heeft er tips over deze reistijd en route (is het bijvoorbeeld beter beneden of boven te beginnen?). Het zou zonde zijn als ik nu halsoverkop vertrek om erachter te komen dat het een hele verkeerde tijd is.

Alvast bedankt voor reacties :slight_smile:

Eerst even dit: hoe lang ga je?

Zat te denken aan 2,5 maand

Ik ben 4 jaar geleden eind februari vertrokken, ook voor 2,5 maand! Ben begonnen in Sydney en vervolgens in 7 weken tijd naar Cairns gereden. Vervolgens via Alice Springs en Adelaide naar Melbourne!

Het beste lijkt mij (tenminste, ik neem aan dat je zon wilt) is om te beginnen in Melbourne en te eindigen in Cairns, aangezien het daar tropischer is. Melbourne kan al vrij fris zijn in in mei…

Half maart tot eind mei is prima te doen. Melbourne (maart 24 graden) Je bent in elk geval vroeg genoeg voorbij Sydney (maart-april gem. 24,5 22,5 graden), Brisbane (april 27 graden), Cairns (mei 27,5).
Als je vanaf Sydney de kust volgt, zou ik binnendoor naar Sydney rijden. Zie je ook wat meer inland.
Veel later, in maanden dan, zou ik

Doen, doen doen! Wachten heb je niks aan.
En ja met de tijd kan het prima, ik heb ongeveer het zelfde gedaan, alhoewel ik wel vanaf Sydney ben beginnen en heb er veel langer overgedaan dan jij. Het beste in die periode is om van beneden naar boven te gaan.
Geloof me, van wachten wordt niemand gelukkig, je gaat de tijd van je leven tegemoet!!

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gisteren geboekt en vertrek ik Maart… Ik heb er enorm veel zin in :slight_smile: Thanks!!

Ben nog even benieuwd, waar kom je aan en van waar vlieg je terug/door. En de route al enigszins bepaald?

Ik vlieg op Melbourne en dan heb ik precies 2 maanden om naar Cairns te komen… Ik heb nog niet heel erg besloten wat ik allemaal wel/niet wil gaan zien. Ik ben alleen, dus ga met een bus reizen…