Volgende week is het dan eindelijk zo ver en mogen we gaan genieten van onze USA reis!
We zullen half september van Zion naar Page rijden, nu lees ik dat de RT 89 ten zuiden van Page is afgesloten.
Als we de RT alt 89 nemen, krijgen we hier dus mee te maken? Of valt dat mee?
Welke route vinden jullie trouwens mooier?
Hoi Christel,
Als je de 89A zou willen nemen moet je gruwelijk omrijden via Tuba City, dan kom je op een route als deze uit:
De 89 ten zuiden van Page tot aan de 89A is echt helemaal dicht. Je kunt vanuit Page nog wel de horseshoe bend bereiken, iets zuidelijker is de weg afgesloten.
De enige realistische route is dus:
Het stuk tussen Kanab en Page was niet heel erg spannend in mijn herinnering.
Nog een tipje, ik weet niet hoe ruim je in de planning zit, maar voor een paar dollar kan je bij Antelope Point Marina een kano huren en binnen een paar uur kan je heen en weer naar de antelope canyon. Daar kan je gewoon in varen en er uiteindelijk in lopen. Het is daar een paar meter breed, doorlopen tot het ‘beroemde’ stuk leek niet realistisch.
Tnx voor je reactie. Het wordt dan idd de " gewone " 89. Na Page rijden we naar Monument Valley, dat kan dan wel gewoon he? Daar hebben we geen last van de afsluiting?
we beginnen in Denver en eindigen in LA.
Onze route gaat via:
Estes Park - Vail - Moab - Torrey - Tropic - Zion - Page - Monument Valley - GCNP - Las Vegas naar de kust. We twijfelen nog een beetje over het laatste stuk na Vegas. Of via Death Valley en evt. Mammoth Lake naar de kust boven LA en dan nog een stukje highway 1 om vervolgens in LA te eindigen of om na Las Vegas direct naar de kust te gaan, zodat we ook San Diego nog kunnen meepikken… Jij nog tips voor dit laatste open stuk? Tnx!
Ik ben net een paar weken terug uit die regio en weet natuurlijk niet hoeveel tijd jullie te besteden hebben, maar als je in Moab bent zou ik Arches NP en het minder bekende Canyonlands NP zeker adviseren. Mocht je kamperen en dat ook graag in Arches NP willen doen, dan is het raadzaam te reserveren (het toeristisch seizoen loopt op zijn tijd dus wellicht is er wel plek). Ik ben zelf op de bonnefooi naar de camping gereden en had het geluk dat er een paar annuleringen waren en had dus toch voor een nacht een plaats. Canyonlands heeft een paar prachtige vergezichten en lijkt in sommige opzichten wel een beetje op de Grand Canyon alleen dan minder massaal, minder toeristisch. Ik lees dat jullie via Page naar Monument Valley willen en dan naar de Grand Canyon. Rijden jullie dan dat stuk 2 keer? Nu is het rijden in Amerika schitterend, maar 2 keer over zo’n enorm stuk dat hetzelfde is??? Het zijn enorme afstanden, hoewel dat op de kaart vaak niet zo lijkt :-). Misschien een optie om vanuit het noorden, dus na Moab naar Monument Valley te gaan, dan Grand Canyon, Zion en wellicht nog Bryce en dan via de I15 naar Las Vegas…Death Valley is schitterend, zeker de moeite waard. Wel heet, maar goed, dat weet je.
Het is lastig in te schatten om te adviseren wat je na Las Vegas zou willen doen aangezien je niet aangeeft wat jullie tijdsbestek is. Mammoth Lakes is wat mij betreft niet echt een topper om voor om te rijden. Veel mooier is Yosemite, mits niet alles is afgebrand natuurlijk. Wellicht kun je aangeven hoeveel tijd je nog hebt na Las Vegas? Nogmaals, belangrijk om rekening mee te houden is dat de afstanden groot zijn, verkijk je daar niet op. Beter een nationaal park overslaan en genieten van de anderen, dan te moeten haasten, nietwaar? Veel plezier met de voorbereidingen en mocht je nog vragen hebben, het zit me nog allemaal vers in het geheugen. Ben 6 weken in die regio geweest…
Hoi Stefan, we rijden vanuit page idd naar monument valley en daarna via de south rim van de grand canyon naar las Vegas, we rijden dan vlg mij niet het hele stuk 2x want we rijden dan vanuit monument valley vlg mij een andere weg naar de grand canyon dan van page naar monument valley.
We hebben alle hotels al vastgelegd en onze reis tevens gebaseerd op de tips van yeehaw, dus ik hoop dat het allemaal goed komt
na Vegas hebben we nog 8 dagen voor we terug vliegen vanuit LA.
Yosemite hebben we al gezien op een eerdere reis, idd geweldig!
mochten we idd wel dealtje valley aandoen dan zal dat na Vegas zijn en zullen we vanuit daar richting de kust tussen san Francisco en LA.
om vervolgens af te zakken naar LA. Dus mocht je nog tips hebben, heel graag! Tnx!
Als jullie Yosemite al gezien hebben, dan zullen jullie waarschijnlijk ook Sequoia NP en Kings Canyon NP hebben ten zuiden daarvan. Zo niet, dan is dat ook de moeite waard. Mocht je door Death Valley rijden dan kun je via de 395 zuidelijk rijden naar een mooie bergachtige weg, nl. J 41 en dan weer een stukje noordelijk naar deze parken. Mooie omgeving, wel behoorlijk klimmen en dalen voor de auto :-).
Mocht je na Death Valley noordelijk gaan via de 395 dan is het verlaten mijnwerkersstadje Bodie, vlakbij Mono Lake zeker de moeite waard.
Mammoth Lakes ligt dan op de route maar is eigenlijk niet veel meer dan een soort Val Thorens in de zomer. Veel hotels, restaurants en winkels. Wel leuk is het om in Mammoth Lakes de shuttlebus (betaald) te nemen naar Devils Postpile National Monument waar je kunt wandelen en waar basaltformaties te zien zijn. Mocht je fanatiek Mountainbiken dan is Mammoth Lakes wel weer de moeite waard want je kunt er flink downhill. Ergens zul je de Sierra Nevada over of door moeten om naar de kust te gaan. Dit gebied tussen de coast ranges en Sierra Nevada is niet echt heel interessant, zoals jullie vast weten, maar hoe verder je noordelijker gaat hoe aangenamer het wordt.
Mocht je nog de tijd hebben en een behoorlijk stuk willen rijden dan is Lake Tahoe een aangename verkoeling. Zie het maar een beetje als het Zandvoort aan zee. Druk in de weekenden. Iets ten noorden daarvan ligt Lassen Volcanic NP waar je naar de top van Lassen Peak kunt.
Dit is een klim die gemakkelijk te doen is. Hele Amerikaanse families gaan daar naar boven, dus als je geen lichamelijke gebreken hebt is dat zeker de moeite waard. Je krijgt een geweldig uitzicht als beloning. Redwood NP ten westen hiervan aan de kust is ook de moeite waard. Wellicht iets te ver uit de richting voor jullie, maar toch… De hoogste bomen ter wereld en veel groen. Zeker als je een hele tijd in de droge woestijn bent geweest een verademing. Ga je na Las Vegas zuidelijk dan zou je via Joshua Tree NP kunnen gaan. Veel Joshua Trees en Cactussen. Het was een mooi park door deze cactussen, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik na 10 parken niet echt meer dat waaaauw-effect hier had, maar goed…mocht je die kant op gaan, zeker even er doorheen zou ik zeggen. San Diego schijnt een hele mooie stad te zijn. Als je nog nooit in Death Valley bent geweest, dan zou ik er zeker door heen gaan. Het is gewoon absoluut de moeite waard. Zabriskie Point en Badwater Bassin niet overslaan. Het laagste punt en daar is de temperatuur dan ook het hoogst. Toen ik er 1,5 maand geleden was, was het er 52 graden.
dank weer voor je berichtje. We zijn gisteravond aangekomen en gaan vandaag de auto halen. Kings canyon en sequoia nylon park hebben we nog niet gezien. Deze parken lijken me idd ook erg de moeite waard. En ook de route die jij zegt! Redwood hebben we weer wel gezien.