Van Welke Badplaats Houden 40 Pussers Dan ?

Beste vrienden,
Iedereen vraagt hier alleen de mening van jongeren. Het is precies of hier geen mensen met kinderen komen, mindervaliden of oudere personen.Hebben jullie dan ook een bepaalde voorkeur van badplaats of mooie streek in Turkije. Ik dacht aan Side,Kemer, Lara,Dalyan,Fethey of kennen jullie andere mooie plaatsjes waar je een leuke vakantie heeft gehad. Aan wat moet een goede badplaats voor jullie voldoen.Graag wilde ik weten welke voorkeur je geeft voor de zomervakantie of voor een wintervakantie.
Groetjes
Franka

Ik vind Dalaman erg mooi en Nevsehir daar komt mijn vriend vandaan! Persoonlijk ben ik niet zo groot strandmens hou ook wel van de andere dingen die Turkije te bieden heeft dus als iemand nog tips heeft waar het mooi is… Groetjes

Marmaris is zeker ook voor minder valide en oudere mensen geschikt!
Met een rolstoel kun je er heel goed terecht.

groetjes, kahya

Nou ik ga voor Kusadasi.

Niet om te slijmen, maar het heeft mijn voorkeur. Centrum heerlijk, veel mogelijkheden, lekker naar de omliggende stranden, maar niet in de buurt(Yonca koy enzo!). Heerlijk naar Soke, ja zaalig!

Ik moet wel toevoegen dat ikhet niet eens ben met Kayha. Wij gaan in Mei altijd met de hele familie, en voor mijn moeder(verhoogde rollator/rolstoel) was Marmaris een crime!!! Ja de boulevard en het centrum, oke, maar alles eromheen niet dus.

Groetjes
Annemiek

hoi Annemiek,

Ik weet niet waar jij bent geweest in Marmaris, maar mijn moeder zit ook in een rolstoel, (en zij kan dus echt niet ver lopen, en al helemaal geen trapjes) en we zijn 4 keer in Marmaris geweest, en alles perfect geregeld, wil je een winkeltje in waar een stoep is, wordt je gewoon door iedereen geholpen en plaats maken ze in restaurants ook wel vrij. Wij gaan altijd naar hotel hawaii en daar helpen ze je ook zo veel mogelijk, het enige hotel waar het met een rolstoel goed te doen is (bij club palm gaat ook nog wel)
en ze hebben dit jaar speciaal voor haar invalide wc gemaakt in het hotel, maar ik wil wel weten wat er bij jullie dan niet geschikt was aan Marmaris?
en ik begrijp je keuze Kusadasi ook wel hoor, maar ben gewoon benieuwd welke obstakels jullie in Marmaris hebben ondervonden?

selamlarla, Kahya

Hoi Kahya

Wij zaten in Clib Sediz, tegenover het postkantoor. Als je die hoofdweg afmoet naar het centrum, dan moest mijn moeder 4 keer de rolstoel uit, omdat de afrit te hoog was, en moedertje lanceren niet de sport was die de voorkeur had B) !! Wilden we richting boulevard dan moesten we door de smalle straten, en daar liggen de stenen dus danig, dat haar rug(waar ook haar beperking zit) totaal totalloss ging, dus dat was zeker geen optie.
Het hotel was verder prima te doen, ze hadden een looppad om het hotel en dan kon ze via het zwembad het hotel in, of via de hoofdweg, iets om, maar dan kwam het allemaal ook goed.

De stoepen zijn natuurlijk vrij hoog, dus achterom eraf was erg naar, vooral voor haar, ze voelen zich toch onzeker in de stoel(was ook voor haar de eerste keer!).

Nou de toelichting is weer veel uitgebreider geworden dan ik wilde, maar dit is de reden dat wij voor moeders dit keer maar weer eens naar Alanya gaan. Ze voelt zich daar errug prettig, heeft tegenwoordig zo’n verhoogde rollator, met heel hoge armsteunen, en dan gaat het lopen veel beter, als ze de onevenheden op de weg maar in de gaten houdt, anders ligt ze met rollator en al de weg te poetsen :blink: !

Groetjes
Annemiek

ja, de stoepen zijn er vaak erg hoog, maar wij gingen nooit die kant op, alleen voor de markt, en dan waren we nooit alleen. en mijn moeder heeft pas een hele nieuwe rolstoel, en dan gaat het toch wat makkelijker, bij die voel je de stenen en zo ook niet zo.
nog heel veel plezier tijdens jullie vakantie

groetjes, kahya

Merhaba allen,

Ik ben zelf nog geen 40+, maar wel 40- :wink: , maar mijn man en moeder zijn wel deze mooie leeftijd gepasseerd. Wij zijn allen weg van Içmeler en Turunç ; waarom ? om de simpele reden dat deze plaatsen alles bieden wat een vakantie voor ons inhoudt: RUST ! Geen blèrende discotheken (tenminste, niet in de buurt waar wij zitten) en een prettig strand, het is allemaal nog niet zo massaal.
Heerlijk, ik kan niet wachten tot eind april, dan mogen we weer… zucht.