Van vliegveld Quito naar Otavalo?

Hi allemaal,

Ik kom op een donderdagmiddag om 15:00 uur aan in Quito. Het liefst ga ik gelijk naar mijn verblijfplaats in Otavalo. Hoe doe ik dit zo gemakkelijk en goedkoop mogelijk? Gaat er een bus vanaf het vliegveld die kant op, of moet ik dan eerst (ver) reizen naar een ander busstation? Waarschijnlijk ben ik behoorlijk gaar na mijn vlucht en geen zin in nog veel gedoe. Het hostel wil mij ook ophalen, echter dat kost 60 dollar. Zelf een taxi regelen, of is dat ongeveer het zelfde bedrag?
Een laatste optie is eerst overnachten in Quito, al gaat mijn voorkeur hier niet naar uit.

Ik hoor graag van jullie:)

groetjes Sophia

Directe verbinding tussen het vliegveld en Otavalo is er niet. Je zou eventueel ergens tussen het vliegveld en Quito op andere lijnen kunnen overstappen, maar dit is zeer onoverzichtelijk en absoluut niet aan te raden na een lange vlucht met je bagage etc.

Opties vervoer van Quito Airport –> Quito stad

1. Normale taxi’s naar Quito kosten zo’n $20-25 (duidelijk afspraak maken voordat je instapt) en duurt zo’n 30 a 60 minuten (afhankelijk van verkeer).
  2. Speciale bus van $10 dollar die je naar het oude vliegveld in Quito brengt (noordelijk gelegen in de stad)
  3. Publiek transport (behoorlijk onoverzichtelijk als je net aankomt en onhandig met bagage) kost 2$

Als je per se direct dezelfde dag door wil naar Quito, zou ik voor optie 1 of 2 gaan. De bussen naar Otavalo vertrekken vanaf busterminal Carcelén in het noorden. Je zou dus een taxi kunnen nemen die je direct naar Carcelén brengt. Of de bus naar de oude airport. Vanaf daar is het nog zo’n 10 minuten in taxi tot je bij Carcelén bent. En dan nog 2 uur tot Otavalo.

Vergeet niet dat als je je vliegtuig uitstapt in Ecuador het voor je bioklok voelt alsof het al bijna 00:00 's nachts is

hey margot,
heel erg bedankt voor de info! dan laat ik mij lekker ophalen door het hostel, kost wat geld maar al het overstappen staat mijn hoofd dan niet naar en eerst overnachten en daarna de reis voortzetten komt uiteindelijk bijna op het zelfde bedrag neer:)
thanks!

Je kunt ook makkelijk met de bus naar pifo en vandaar naar otavalo . Bussen naar pifo staan voor het vliegveld rechts van de uitgang. Van het vliegveld naar carcelen is nog een heel eind.