dag allen!
Ik heb eerder goed advies gehad op deze site, hopelijk kan iemand me ook met het volgende helpen. Wij zouden heel graag van Sulawesi (indonesie) naar de filipijnen gaan. Weet iemand of dat direct kan (boot of vlucht)? Volgens mij is dit vrij lastig… anders zl het, ben ik bang, toch eerst naar Jakarta of Singapore worden, of eventueel naar Borneo en daar een boot of vlucht. Ik heb alleen het gevoel dat het makkelijker kan.
Veel onduidelijkheid of er nou wel of geen ferry verbinding tussen Suliwesi en Filippijnen is. Er schijnt een ferryboot te zijn tussen Bitung, vlak bij Manado en General Santos City in de Filippijnen. Maar of dit nu een geregelde ferry is of alleen af en toe word mij niet duidelijk. Soms lees ik dat de boot alleen voor lokale mensen is Indonesiers en Filipnoos. En geen buitenlanders meeneemt.
Vaak is het zo dat er veel meer mogelijkheden zijn dan reisgidsen en internet laten zien.
Beleid van de Filippijnse overheid om zo veel mogelijk bootverbindingen tegen te gaan, om smokkel van goederen zo te kunnen tegengaan.
Ik zou als je in Sulawesi bent en in de omgeving van Bitung of manado komt daar gewoon rondvragen.
Of misschien kun je op google een travelblog vinden van iemand die deze trip recent heeft gedaan. ?
Kan zelf niks zoeken op google omdat internet hier in Palawan te langzaam is.
Succes :zon02:
voor de geinteresseerden, er gaat een wekelijkse vlucht van Davao naar Manado (Indonesie) en terug. Check http://philippine-consulate-manado.org/images/stories/a3.pdf.
1 like
Nou als ik naar de prijs kijk zal die vlucht geen lang leven beschoren zijn, 200 dollar voor een enkeltje , die zien ze vliegen >>>
klein vliegtuig, slechts eenmaal per week, geen andere vluchten, dus geen andere concurrentie. Bij ons zat het vol, maar het verleden zegt dat het een moeilijke route is om op te blijven vliegen…
Nou ik hoop dat ze het volhouden.Er zijn in het verleden diverse andere vliegverbindigen geweest tussen Manado en Mindanao, die allen maar een blauwe bestonden. Allemaal gestopt inmiddels.
Ik heb hier in Palawan eigenlijk het zelfde probleem, zit relatief dicht bij Borneo,maar geen rechtstreekse verbinding zover ik weet