Iemand ervaring met de verbinding Davao Manado (Indonesie) of andere verbinding naar Indonesie direct vanuit Davao (met Wings bijv.).
Ik vraag me af bestaat die vliegverbinding eigenlijk nog wel? En ik kon ook helemaal geen website van Wings air vinden op internet Iemand die hun website weet ?
Op 16/04/2007 hebben wij deze route gevlogen, of het nu met Wings Air of Bouraq Air was, weet ik niet meer. Men kon toen enkel tickets kopen in één bureau’tje in Davao, wat natuurlijk corruptie in de hand werkte (we hebben toen ferm moeten onderhandelen!)
Maar… momenteel bestaat deze lijn niet meer, de enige internationale vlucht naar Manado is met Silk Air vanuit Singapore…
Om vanuit Davao naar Manado te geraken moet je tweemaal overstappen en over een pak euro’s beschikken…
Voor meer info zie Manado luchthaveninfo.
Schijnt dat het nog wel mogelijk is om met een privevlucht met een klein vlietuigje deze route te doen. Boeken zou kunnen bij Manado safari
http://www.manadosafaris.com/
Maar dat is schandalig duur, zou op 350 US dollar voor een retourticket komen.
Mocht je zoveel geld er voor over hebben zou ik gewoon manado safari een mailtje sturen en vragen of deze mogelijkheid er nog steeds is.
In het verleden is er ook een ferryboot geweest tussen Davao en Manado, maar ook die schijnt opgedoekt te zijn.
Dit lijkt mij toch wel héél goedkoop, €240 voor een retourvlucht met een privé vliegtuigje? Enkele jaren terug betaalden wij meer voor een lijnvlucht op deze route…
Ik heb dezelfde vraag ook beantwoord op het Indonesië forum:
Op dit ogenblik is het spijtig genoeg niet meer mogelijk om rechtstreeks te reizen tussen Sulawesi in Indonesië en Mindanao in de Filippijnen.
In het verleden zijn er een tijdje vluchten geweest tussen Manado en Davao via o.a. Bouraq air. Er was ook een Pelni schip dat Davao aandeed vanuit Bitung (Noord Sulawesi) via Sangir/Talaud. Ik heb deze verbinding in het verleden (omstreeks 1997/1998) enkele malen genomen. Ik heb hier enorm goede herinneringen aan. Het laatste stukje tussen Tahuna en Davao zaten er maar een tiental passagiers op de Pelni boot. Ik begrijp het dus best dat dit weggevallen is. Het is wel jammer. het was een ideale manier om na je visa even het land te verlaten op een economische manier zonder grote omwegen te moeten maken.
Naar het schijnt zou er een mogelijkheid bestaan om met een vrachtboot vanuit Bitung naar General Santos (op een 2 uur bus van Davao) mee te varen. Ik heb het zelf nooit gedaan of iemand gezien die dit effectief gedaan heeft, dus ik weet niet hoe realistisch dit is.
De makkelijkste manier om rechtsreeks vanuit de regio in het zuidelijk deel van de Filippijnen te geraken is vanuit Sabah (Maleisisch Borneo), van waar er er regelmatige ferrydiensten zijn naar Zamboanga op Mindanao (wat natuurlijk wel nog een flink eind van Davao ligt).
Gezien het bovenstaande vrees ik dat de snelste weg om in de Filippijnen te geraken is via Jakarta / Manila / Davao met het vliegtuig.