Van Singapore naar Nederland, over land!

Dag allemaal,

We zijn afgelopen 1 april dolgelukkig begonnen aan onze wereldreis. Op dit moment zijn we in Cusco, Peru. We zijn hier nog een aantal weken en reizen dan via Brasil door naar Nieuw- Zeeland en Australië, allebei niet zo gek lang. In oktober 2011 zijn we in Indonesie en eind oktober vliegen we naar Singapore. Daarna hebben we alleen nog de vlucht van Hong Kong naar huis staan, maar…

Wat betreft budget liggen we goed op schema (dat moet je natuurlijk nooit hardop zeggen…) en nou beginnen we na te denken over terug reizen vanaf Singapore naar Nederland over land (en eventueel water…) maar dus zonder vluchten!

Nu moet het niet al te moeilijk zijn om in een paar maanden van Singapore naar Beijing te reizen. Daar kunnen we de trein nemen naar Moskou, maar dat is gelijk de eerste vraag.

1. Heeft er iemand de TransSiberië Express of Trans Mongolië Express geboekt in China zelf? Wat zijn de kosten (ongeveer…)
  2. Is het (op dit moment, de afgelopen tijd) mogelijk een visum voor Rusland te krijgen in Beijing, tijdens het boeken van de trein?

Na Moskou willen we afzakken naar Turkije, om door Turkije richting Griekenland te reizen. Mijn ouders hebben een huisje in Turkije en willen al jaren een keer met de auto naar Marmaris reizen, maar de terugreis is dan een probleem. Dit kunnen we combineren dat zij de auto erheen rijden en wij met de auto van Marmaris (Turkije) naar huis in Nederland rijden… Maar…

1. Heeft iemand ooit van Moskou naar Turkije gereisd? Hoe veilig is het nu in deze landen? Dus, Zuid-Oost- Rusland, Ukraïne, Azerbaijan, etc. En valt er een beetje normaal te reizen (bussen, treinen, openbaar vervoer…) in deze landen?

Goed… een hoop vragen. We hopen weer op wat waardevolle tips!

Ciao,

Willem en Bram

hallo, wat een leuk plan om zo te reizen :slight_smile:

1 - ik weet dat dit moet kunnen Jenny een lid hier heeft dit weleens gedaan je kan haar geen prive bericht sturen maar dit is de link naar haar profiel http://www.wereldwijzer.nl/jenny/ lees haar berichtjes door of kijk op haar website welke onderaan al haar berichtjes staat

2 - zie antwoord 1

3 - de oekraine is prima te bereizen je kan vanaf odense met de ferry naar turkije maar dan ga je niet via de kaukassus deze streek lijkt me trouwens wel erg mooi