Begin februari 2012 gaan wij een aantal dagen rondreizen in het merengebied tussen Bariloche en San Martin de los Andes. Wij zijn van plan ter plaatse een auto te huren zodat we kunnen gaan en staan waar we willen.
Nu vraag ik me af of het handig is om hierna nog verder te reizen per auto. Wij willen namelijk na San Martin de los Andes richting Salta (Mendoza slaan we dit keer over, zijn we reeds eerder geweest). De RN40 lijkt ons een mooie route om te ervaren.
Nu is de afstand behoorlijk (ca 2300 km?) maar we zijn met 4 personen (alle met een rijbewijs) dus ik zou denken dat het te doen is maar heeft iemand hier ervaring mee? En kan iemand vertellen hoe e.e.a. te regelen is met het inleveren van de huurauto? En wat het eventueel kost? We willen nl niet weer helemaal terug rijden als we eenmaal in Salta zijn
Een handige site om drop-off prijzen (en natuurlijk huurprijzen) te zien is www.avis.com.ar. En dan zal je zien dat de dropoff prijs hoger uitpakt dan de huurprijs Ik heb even als voorbeeld een “mono-volumen” categorie genomen, dan is de dropoff prijs bijna Ar$9000… Succes
Zelf wel een keer vanaf Mendoza gedaan en dat beviel me erg goed, een leuke route via La Rioja, Catamarca, Jujuy waarbij je veel meer ziet dan de gemiddelde toerist natuurlijk. Maar je moet het er wel voor over hebben. Persoonlijk zou ik gewoon naar Salta vliegen en daar een auto huren, dat scheelt enorm.
Een handige site om drop-off prijzen (en natuurlijk huurprijzen) te zien is www.avis.com.ar. En dan zal je zien dat de dropoff prijs hoger uitpakt dan de huurprijs Ik heb even als voorbeeld een “mono-volumen” categorie genomen, dan is de dropoff prijs bijna Ar$9000… Succes
Zelf wel een keer vanaf Mendoza gedaan en dat beviel me erg goed, een leuke route via La Rioja, Catamarca, Jujuy waarbij je veel meer ziet dan de gemiddelde toerist natuurlijk. Maar je moet het er wel voor over hebben. Persoonlijk zou ik gewoon naar Salta vliegen en daar een auto huren, dat scheelt enorm.
De drop-off kosten zijn dusdanig extreem dat óók ik lokaal in Salta een auto zou huren. Afhankelijk van je tijd kun je daarmee alsnog afzakken langs de ruta 40 (zuidwaarts vanaf Salta) tot ten noorden van Mendoza waar de prachtige parken Talampaya en Valle de la Luna liggen. Je zult vervolgens weer omhoog gaan over dezelfde route tot aan Cafayate. Overigens is het beslist geen straf dit stuk twee keer te rijden, het is betoverend mooi. Vanaf Cafayate terug naar Salta via de 168 of ruta 40. Pak vervolgens vanaf Salta ook nog Jujuy (Quebrada de Humahuaca) mee.
Btje laat maar heel erg bedankt voor de info ! We gaan de grootste afstanden die we van plan zijn af te leggen vliegen en huren ter plaatse voor een aantal dagen een auto.
We hebben de plannen nog wat verder gewijzigd. We willen nu andersom reizen en van Salta naar het zuiden afzakken om uiteindelijk uit te komen in Bariloche waarvandaan we terug naar BA zullen vliegen.
Vanaf/na Salta hebben we 10 dagen de tijd om in Bariloche te geraken. Waarschijnlijk reizen we de grotere afstanden per bus omdat we niet steeds via BA willen reizen (dat is bij de meeste vluchten toch wel het geval en dat maakt het een behoorlijk dure trip :slywink: ).
We willen onderweg graag Valle de la Luna bezoeken. Weet iemand hoe je dat vanuit Salta op doorreis naar het zuiden het beste kunt aanpakken? Via San Juan? Of via La Rioja? Of …?
Hoewel we ongetwijfeld langs Mendoza komen, slaan we de wijnstreek over (gaat qua tijd zeker niet uit komen en hebben we tijdens onze vorige reis al bezocht). Heeft iemand tips om nog ergens te stoppen tussen Mendoza en San Martin de los Andes, een plaats die echt de moeite waard is? Of is het beter om ineens de lange trip te maken?
Zelf zou ik de Valle de la Luna en Talampaya bezoeken met een huurauto vanuit Mendoza, dat doen de meeste van onze klanten in gemiddeld 4 dagen. Je kunt heen bijvoorbeeld via San Juan naar San Agustín de Valle Fértil rijden, daar 1 nacht slapen en Valle de la Luna op het gemak bezoeken. De 3e dag vertrek je noordwaarts naar Talampaya en slaapt daarna in Villa Union. De 4e dag rijd je over de ruta 40 weer zuidwaarts richting San Juan en Mendoza.