Van Samaipata naar Sucre

Hoi!

In september vlieg ik naar Santa Cruz en ik wil vervolgens naar Samaipata.
Weet iemand hoe je het beste van Samaipata naar Sucre kunt komen? Rijden er bussen (de Lonely Planet zegt er niet veel over)? Of heeft iemand ervaring met meerdaagse tours van Samaipata naar Sucre?

Andere goeie tips over Samaipata en omgeving zijn ook welkom!

:zon02:
groetjes Iris

Vanuit Santa Cruz gaan er dagelijks bussen naar Samaipata. Van Samaipata gaan er ook bussen naar Sucre, ik denk dat het nachtbussen zijn maar dat weet ik niet zeker.
Samaipata is een superplekje, wij zijn er veel langer blijven hangen dan verwacht, er is een camping met alle voorzieningen “La Vispera”. La Vispera wordt gerund door een Nederlands echtpaar, je wordt er gegarandeerd goed ontvangen.

Veel plezier in Bolivia

Jos en Elly

Bedankt voor je reactie!
Ik hoef dus in elk geval niet eerst terug naar Santa Cruz om naar Sucre te gaan, dat is mooi!

Zijn er verder mensen die (een tour over) de oude handelsroute hebben gedaan naar Sucre? Is dat een aanrader??

:wereld:

Je moet eens op de website kijken van : Ben Verhoef tours. Ben Verhoef zit in Samaipata en ze doen uitstappen over de oude route.

Wij hebben een groot deel van de route gedaan en het is echt een aanrader.

Jos en Elly

Je kan die trip ook gemakkelijk op eigen houtje doen. Vanuit Samaipata gaan er bussen naar Vallegrande. Vanuit Vallegrande kan je volgens mij met een bus verder naar Villa Serrano.
Wil je naar La Higuera (prachtig) dan kan je praktisch altijd met iemand mee rijden vanuit Pucara.
Wij hebben die trip met onze camper gedaan en hebben heel de tijd lifters bij ons gehad, dat lukt daar altijd wel.

Geniet ervan, Bolivia is echt een superervaring.

Jos

De beste manier om vanaf Samaipata naar Sucre te gaan is met een tour. Deze tour duurt 3 dagen en is gewoonweg schitterend. Deze tour kun je terplaatse in Samaipata boeken bij verschillende operators waaronder inderdaad Benverhoef tours.

Ik vind persoonlijk dat Samaipata veel te hoog aangeschreven staat. Is wel een leuk dorpje hoor, maar in 2 dagen heb je het wel gezien vond ik. Zo heel veel is er nu ook weer niet te zien. Sucre daarintegen is schitterend, Santa Cruz valt ook behoorlijk tegen.