Ik reis samen met mijn maatje naar Z-amerika voor langere tijd.
Wij vertrekken 30 april naar Bolivia, Santa Cruz de la Sierra.
Er is ook een overload aan informatie in de reisgidsen, moeilijk om een keuze te maken.
Wat we zeker weten is dat we naar Peru willen reizen.
We houden erg van natuur en native culturen…
Heeft iemand goeie tips voor ons?
Alvast bedankt.
Ik vertrek samen met mijn vriend 2 dagen later dan jullie, met precies hetzelfde doel. We vliegen ook op Santa Cruz om van daaruit verder te trekken naar Peru. Mag ik vragen wat jullie al uitgestippeld hebben? Houden jullie een blog bij? Dan zou ik daar graag zo nu en dan eens op spieken om te zien wat jullie ervaringen zijn bij bepaalde plaatsen en of het dus een aanrader is of niet
Vanuit Santa Cruz kan je makkelijk de bus pakken naar La Paz of Cochabamba. Ik vind Santa Cruz zelf niet zo bijzonder, maar als je tijd hebt is de Jesuit Missions circuit (of een aantal dorpen hiervan) de moeite waard. Ook is Samaipata en bijbehorend park amboro, 3 uur van Santa Cruz een bezoek waard. Mocht je veel van Bolivia willen zien dan kan je van hieruit ook weer door naar Sucre en bijvoorbeeld Potosi. Vanuit La Paz kan je makkelijk naar Lago titicaca en dus naar Peru.
Ga naar de bus terminal in Santa Cruz en kijk wanneer er bussen zijn naar Peru en naar de prijzen.
Het is een prachtige mooie reis met hier en daar een stop. Het zijn luxe bussen met airco. Ze stoppen op bepaalde plaatsen voor een sanitaire stop en eten. Wanneer de bus ergens stopt komen verkopers langs met eten en water. Koop geen eten en als je een fles water koopt, kijk of de dop verzegeld is En betaal met gepast geld. Anders niet kopen. Wat ik doe is een kleine rugtas of koffertje mee in de bus met flessen fris, wat broodjes, zoutjes e.d. kan in je rugtas. Veel succes
Ik weet niet precies hoeveel tijd jullie hebben. Maar als je een minder lange tijd heb is het handig om naar La Paz (coca thee voor de hoogte) te gaan. Daar kan je een dagtrip doen over “the death road”. Ook rurrenabaque is prachtig om te bezoek. Dat is een uiteinde van de amazone. Je kan daar trips boeken om bijv 3 a 4 dagen de jungle in te trekken.
Als je meer tijd heb is het mooi om bijv. de mijnen in potosi te bezoeken en de zoutvlaktes.
In cochabamba ligt de grootste markt van Bolivia. Erg leuk om een ochtendje overheen te slenteren. En natuurlijk de El cristo te bezoeken. Als je in Cocha ben is de green pepper een ideale backpacker bardancing.
Als je in Bolivia ben vergeet geen pice macho en tjarke te proeven.