In februari willen wij vanuit Phonsavan naar Luang Prabang. We hebben begrepen dat het een mooie tocht is met een overnachting in Muang Hiang of Nong Khiau. Heeft iemand hier ervaringen mee en is het te behappen in twee dagen?
Hoi Miralet,
dit is inderdaad een zeer mooie tocht. Zelf heb ik deze reis in omgekeerde richting via de noord-zijde gemaakt en heb onderweg 3 tussenstops gemaakt.
De stops waren in:
Ban Nhgiu ( een erg klein dorpje, met prachtig uitzicht en slechts 1 primitieve bed en breakfast)
Ban Na La ( klein dorp, met fietsverhuur en mooie omgeving om korte hikes te maken, tevens zijn hier een redelijk aantal hotels en zijn er warm water bronnen) Leuk voor 1 dagje)
Nong Khiau( klein dorp in een mooie omgeving, met veel accomodatie, fietsverhuur, massage etc.) Van hieruit ook een uitstapje gemaakt naar Maung Noi, wat zeker de moeite waard is! In totaal meer dan een week doorgebracht in de omgeving van deze twee plaatsen)
Veel reisplezier,
Rudy van Bruggen
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Nog 1 vraagje…heb je de afstanden overbrugd met de bus of auto en heb je dat van te voren geregeld of ter plaatse?
Groetjes,
Monique
Alle afstanden heb ik per lokaal transport overbrugd, de bussen hiervoor heb ik telkens terplaatse op het busstation geregeld.
Groetjes,
Rudy