Kosten prive vervoer

Hallo,

We gaan in jan-2012 een rondreis maken door Thailand - Laos - Cambodja.
Nu hebben we het grootse deel van de route uitgestippeld en weten we welke plaatsen we wel en niet gaan zien. Vanuit Thailand gaan we via het binnenland de grens over met Laos en vanuit daar met een bootje naar Luang Prabang. Vanuit Luang Prabang wil ik naar Phonsavan (Plain of Jars)
Bijna alles doen we met openbaar vervoer of minibusjes, maar dit stuk willen we het liefst met prive transport doen (omdat de route, volgens vele tips zo mooi is willen we hier een relaxed dagje van maken en kunnen stoppen wanneer we willen voor fotos om om even te genieten van de omg.) Weet iemand of dit eenvoudig te regelen is in Luang Prabang en nog mooier zou zijn wat nu ongeveer de kosten zijn??

Vanuit Luang Prabang gaan we via Vang Vieng naar Vientiane (bus) van waar we naar Siem Reap vliegen.

Alvast bedankt voor jullie tips…

volgens mij un je beter dit stuk doorrijden. deze weg is nog niet veilig.
op de bus gaat een gewapend persoon mee.
maar deze info is van 2007/2008 dus kan inmiddels veranderd zijn hoor.

Het regelen van privé vervoer is zeker in de toeristische gebieden niet al te ingewikkeld. Privé vervoer van Luang Prabang naar Phonsavan moet te doen zijn, per openbaar vervoer lukt dit waarschijnlijk wel in één dag, maar met een auto met chauffeur zal het zeker geen probleem zijn.

Je kunt vooraf contact opnemen met http://www.avrlaos.com/ en vragen wat de mogelijkheden zijn. Dit bedrijf is betrouwbaar en al zeker 15 jaar in Laos gevestigd, het is tegenwoordig zelfs een officiële Europcar verhuur locatie.

Tip, ik lees dat je naar de Plain of Jars wilt reizen en daarna staat de route LP - VV - VTE op je programma, maar vanaf de Plain of Jars is handiger en sneller om direct naar VV te reizen. De route naar de Plain of Jars is vanaf LP eerst een aantal uren (met OV een halve dag) richting het zuiden en in de bergen in het dorp Ban Phou Koun splitst de weg zich in de route naar Phonsavan en naar Kasi en VV, VTE. Dus vanaf de Plain of Jars rij je terug naar Ban Phou Koun en dan direct door richting VV. En laat je LP dus rechtsliggen, anders rij je dit deel van de route 4x en dit is nu juist het hoogste, steilste en meest bochtige gedeelte van de route, wel mooi maar ook fysiek inspannend.

Als je een auto met chauffeur regelt, kost niet veel meer dan gewoon een auto huren. Reken maar op 100 dollar huur per dag, ik denk dat je plan in twee dagen uit te voeren is. Maar ben benieuwd wat AVR voor een dergelijke trip rekent? En je krijgt meteen helder of zij deze route als gevaarlijk beschouwen. Hou de lokale media als de Vientaine Times en Bangkok post in de gaten en bijvoorbeeld de website van Australische ambassade in Laos (Nederland heeft een ambassade in Bangkok, maar niet in Laos zelf) Er komen veel Australiërs in Laos over het algemeen zijn zij zeer goed op de hoogte van de lokale veiligheidssituatie. http://www.smartraveller.gov.au/zw-cgi/view/Advice/Laos

Super… Daarna via Luang Prabang via VV naar Vientiane was een tikfout.

Via Thailand gaan we door het binnenland (slowboat) naar L.P.

Vanuit L.P. –> Plain of Jars –> V.V. –> Vientiane

Ik ga zeker even mailen met AVR. (bedankt voor de tip)
Nu begrijp ik niet precies welke route je nu voorstelt vanuit Phonsavan naar V.V. (omdat je daar ook L.P noemt)

Thanks…