Van Penang naar Pulau Langkor

Wij hebben nagenoeg onze reis voor 2011 ingedeeld. Na Kuala Lumpur lekker island hoppen van Langkawi naar Penang en dan… naar Langkor. Nu kom ik er echter achter dat dit niet met het vliegtuig is te doen. Hoe geraak ik hier het makkelijkst? Regel ik dat ter plekke? En vervolgens van Langkor naar Kuala Lumpur (alhoewel mij dat een stuk makkelijker lijkt).

Alvast bedankt voor jullie reacties, Marck

Pulau Pangkor is vanaf Penang alleen per bus bereikbaar. Je kunt ook overwegen om op Penang een auto te huren en deze weer in Kuala Lumpur in te leveren. Pangkor ligt voor het vissersdorp Lumut…je moet dus een bus nemen die vanaf Penang naar Lumut gaat. De boot gaat elk half uur, dus dat komt wel goed.

Bedankt voor je snelle reactie. Nog 1 vraagje; is het noodzakelijk om de resorts/hotels vantevoren te boeken, of kan ik dit gewoon ter plekke regelen. Via booking.com zie ik een aantal leuke resorts al volgeboekt.

Wij zijn niet veeleisend. Willen slechts een schone kamer/hut met airco en een koelkast. Wel in de buurt van het strand uiteraard. Onze reisperiode is juli 2011.

Pangkor heeft natuurlijk voldoende prima accommodatie. Als je vooraf al iets ziet waar je wilt verblijven zou ik geen risico nemen tenzij het je ook niet echt ter plekke uitmaakt als het vol blijkt te zijn.

Luxere accommodatie (4 sterren of meer) zou ik vooraf boeken omdat de walk-in rates bijna altijd duurder zijn dan via de eerder genoemde website (agoda, booking, hotels.com etc). Basic accommodatie (B&B’s etc) kun je natuurlijk altijd de gok nemen. Dit geldt overigens ook voor de rest van Maleisie. Er is altijd wel accommodatie beschikbaar, maar dit kan soms natuurlijk tegenvallen of juist enorm meevallen. Op tripadvisor kun je ook B&B’s in Maleisie bekijken (naast de wat duurdere hotels/resorts).