Het lijkt mij heel gaaf om met de auto van New York naar Los Angeles te rijden.
Ik wil dit in de toekomst graag doen, maar ik weet nog niet precies hoe ik wil gaan rijden. Zit niet aan een bepaalde tijd vast want ik wil hier graag de tijd voor maken.
Denk voornamelijk route 66, maar ik heb familie wonen in Phoenix, Arizona, dus daar wil ik ook langs.
Hebben jullie misschien tips voor mij??
En ik weet ook niet hoe het precies zit met een auto huren in Amerika. Hoe oud moet je daarvoor zijn, en hoe lang rijervaring enzo?
Alvast bedankt!!
Hi
Hier zijn een paar sites waar je eea over autohuur kunt nalezen www.usareisen.de en Goedkoop Auto Huren, Vergelijken Huur Prijzen - Rentalcars.com
Je moet altijd rekening houden met drop off kosten. Deze zijn tussen $ 250,-- en $ 500,-- plus tax. Autohuur vanaf NY is een stuk duurder per dag dan vanaf Florida of the West. Ook geldt vaak een maximum periode voor de autohuur. National en Alamo 56 dagen, Hertz 62 dagen. Huur je langer dan moet je van auto wisselen.
Hoe lang wil je gaan?
De best tijd van het jaar om van oost naar west te gaan is september (na het Labor Day weekend) en oktober imo. Ik zou zeker niet korter dan een maand plannen.
Yeehaw
Thanks voor de informatie!
Met drop off kosten ben ik wel bekend, heb een schema thuis waar staat hoeveel het kost als je hem in stad A huurt, en stad B weer inlevert.
Dat Florida goedkoper is dan New York met auto huren wist ik niet, maar klinkt inderdaad erg logisch…maar ik vertrek tog het liefst vanuit New York.
Hoe lang ik ga weet ik niet, maar zeker wel langer dan een maand!
Lijkt me alleen wel lastig om van auto te wisselen weer en ook irritant!
Oh en ik zie net op 1 van de links die je stuurde, dat als je tussen de 21 en 24 jaar bent, en een auto wil huren in Amerika, het je 60 dollar plus tax extra per dag kost!!!