Reizen van NY naar LA

Halloo,

begin september vertrekken mijn reisgenoot en ik naar Amerika.
Daar willen wij graag vanaf New York naar Los Angeles reizen.
Wie weet hoelang je daar ongeveer over doet?
Kunnen we beter een auto huren dan met ov of iets dergelijks?
En heeft iemand een idee welke reisgids(en) we het beste mee kunnen nemen? Het liefst neem ik die van Lonely Planet, maar er zijn er zoveel dat ik niet precies weet welke ik moet nemen.
Tips of suggesties zijn welkom!

Groetjes Rianne.:dag:

zo zo leuke trip!

hoeveel tijd heb je? want het kan binnen een paar uur :slight_smile:

Auto huren is natuurlijk het meest confi maar als je van stad naar stad gaat kun je ook met de bus gaan (megabus of grayhound). Das lekker goedkoop.

Ja zeker een leuke trip:D

We dachten zelf er ongeveer 4 a 5 weken over te doen.
Is dat een beetje realistisch als we onderweg nog langs wat steden willen reizen om die te bekijken?
En hoe oud moet je zijn of hoelang moet je je rijbewijs hebben om een auto te mogen huren daar?

Groetjes.

geloof dat je minimaal 18 moet zijn om auto te huren maar onder de 21 (geloof ik) komt er vaak nog een fee overheen omdat je dan in de risico groep zit. dat maakt het dus wat duurder. En je moet even kijken naar drop-off kosten. Je gaat de auto namelijk op een andere plek afleveren dan je m gehuurd hebt.

Denk wel dat het wat krap is qua tijd. Weet ook niet of je de meest tichte route neemt of dat je nog wat omweggetjes maakt naar steden/parken die je graag wil zien. Geloof dat de afstand ongeveer 4500 km is. En als je dan geregeld nog ergens een paar dagen wil ontspannen…
Maar het is natuurlijk wel te doen, gewoon een paar keer flinke afstanden maken :-). Let trouwens wel een beetje op de snelheid. Rijd geen kip op de weg maar op te hard rijden hebben ze zware straffen saan (tot jail aan toe).

Welke steden wil je eigenlijk naas la en ny bezoeken dan???

Ja, het is van NY naar LA zo’n 2500 miles. Aardig eindje, maar te doen. Vijf weken klinkt veel, maar met de afstanden hier heb je het wel nodig.

Reizen door Amerika klinkt heel avontuurlijk, maar wees op je hoede en wees niet naief.

Je hebt genoeg tijd om een goede trip dwars door Amerika te plannen. Jij bepaalt zelf de tijd, het hangt helemaal af van wat je van plan bent te bezoeken.
Ik geloof dat er gratis trip planners zijn op de www.

Jaydee heeft gelijk vwb de car rental, dat als je onder 25 bent rekenen ze een extra fee. Fee kan verschillend zijn per car rental company.
Iedereen kan hier een auto huren als je een rijbewijs toont. Sommige auto verhuur bedrijven verhuren geen autos aan personen onder 21, of ze rekenen je een extra, extra fee. Dit heeft allemaal met de liability te maken (verzekering).

Je moet wel een goede roadmap hebben of breng een GPS (Tomtom), of als je bereidt bent extra te betalen, huur een auto met een GPS ingebouwd. Deze laten ook hotels, restaurants, ATMs, en points of interest zien in de buurt waar je bent. Het is een veilig gevoel om een GPS bij je te hebben.
En vergeet niet een mobile mee te nemen. Je kan hier een TMobile SIM kopen om lokaal bellen.

Wel meid… veel geluk met het plannen… jullie hebben nog tijd. Heel erg opwindend en spannend. Jullie zullen een fantastische tijd hebben.

:vak02:Peggy

Ik ben met een organisatie van San Francisco naar New York gereisd. Wij deden er 3 weken over… Nu ja, een paar dagen vooraf San Francisco en dan 3 weken later aankomen in NY. Wij hebben uiteraard niet overal de tijd gehad om meerdere nachten te blijven, maar toch heb ik het gevoel er het meeste van gemaakt te hebben.
5 weken lijkt me dus echt wel te doen!!

Kijk eens naar georganiseerde reizen (zoals bij joker, suntrek (waar ik mee reisde), trekamerica, djoser,…) en neem een route die je leuk vindt… Daarna kan je zelf je schema gaan maken en nachtjes bijplakken waar je het nodig acht… Zo zou ik het toch doen :slight_smile:

Succes ermee!