Van nederland naar Nairobi

Hallo Reizigers,

IK studeer momenteel Tourism en wil als mijn scriptie een reis voor het goede doel opzetten van hier naar Nairobi Kenia. Het is de bedoeling om daar met meerdere wagens heen te rijden en die daar aan het goede doel te schenken. Het is NIET de bedoeling om een zogenaamde barrel challenge op te zetten, omdat ik denk dat het afleveren van “waardeloze auto’s” juist niet de bedoeling is.

Ik ben me al veel aan het inlezen over de verschillende mogelijkheden en organisaties die mij kunnen helpen maar ik vind overal veel tegenstrijdige informatie over de mogelijke routes.

Ik hoop dat jullie mij misschien meer informatie kunnen geven over welke routes mogelijk zijn.
Het idee waar ik mee zit te spelen is om via Egypte de Nijl naar het zuiden te volgen.

Zijn er mensen die deze trip al eens gemaakt hebben? of mensen die een andere route gereden hebben? Ik hoop op veel reacties :slight_smile:

Prachtige trip, prachtig doel.
Zie www.africa-overland.com voor de verhalen van vele mensen die de trip al maakten of nu maken.
Auto’s achterlaten zal ivm Carnet de Passage veel aandacht nodig hebben, informeer daar goed naar.
Er is, nu Syrie in problemen is, een ferry van Iskenderum (Turkije) naar Port Said. Vandaar langs de Nijl, door Soedan en Ethiopie naar Nairobi is goed te doen.
Groet en veel plezier aan de voorbereidingen, Klaas

Hallo, Ik ben zoiets dergelijks van plan naar Malawi. Wanneer ben je van plan te gaan?

Groet,

Herman van den Broek

Hallo Klaas,
Bedankt voor je reactie, ik had inderdaad mijn bedenkingen om via Syrie te rijden wegens de problemen in die hoek.
Ik heb al heel wat gelezen over de CDP, maar als ik op het internet ga speuren, kom ik ook meldingen tegen dat je een soort lokaal CDP (een Triptyque?) kan kopen bij de Egypt auto club. Iemand hier enige ervaring mee?? (zie bron hieronder)